Bedenim ip ucunda sallanırken
Başka delil var mı diye
Odamdaki eşyaları karıştırma Savcı bey
Düşünceli gözlerle sen bakarken tavana
Okuduğun bu notlardan
Ve sallanan bedenimden başka
Delil bırakmadım sana
Şenlik dağıldı bir acı yel kaldı bahçede yalnız
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Gitti dostlar şölen bitti ne eski heyecan ne hız
Yalnız kederli yalnızlığımızda sıralı sırasız
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Devamını Oku
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
Gitti dostlar şölen bitti ne eski heyecan ne hız
Yalnız kederli yalnızlığımızda sıralı sırasız
O mahur beste çalar Müjgan'la ben ağlaşırız
okurken titredim..yaşadım ..final harika..!
Kelimeler boğazımda düğümlendi kaldı. İnanılmaz korkunç bir hikayenin , çok güzel bir halde şiirleşmesi... İnsanı derinden yaralayıp , etkiliyor...
Esenkalın..
bu hikaye doğru mu?ben ben söyleyecek tek bir kelime bulamıyorum boğğazıma dizildi hepsi insanlarımız acı gerçek okadar da güzel dile getirmişiniz ki tebrik ederim sizi
bir kadın olarak ağlayarak okudum toplumumuzda nevinin yaşadıklarını çokca yaşayan nevinlerimiz var.bu yaraların bitmesini diliyerek en kısa zamanda kaleminizden sevgi barış şiirlerinin dökülmesini bekliyoruz
Silkele rumuzlu arkadaş biraz fazla silkelemiş ama çoğuna katıldığımı söyleyebilirim.Uyarsan ve önerilene yakın biçimde düzeltirsen çok daha iddialı bir şiir çıkacak ortaya...
Bu haliylele de çok güzel.Başlayınca yarım kesmek mümkün değil.Uzun bir şiir olmasına karşın bir çırpıda okuyor insan merakla..
Kutlarım...
Toplumsal bir sorun. Hele sizin görevinizde fazlası ile karşılaşılıyor. Emeğinize sağlık.
bu nasıl duru bir anlatımdır ...sus payı düşüyor onca gerçek dizelerden sonra yüreğime ağlamaklıyım!!!
Bir zamanlar aşk şiirleriyle tanıdığım Beşir bey,bu gün sosyal içerikli şiirlerle çıktın karşımıza.Bir çıktın 'pir'çıktın tebrik ederim.
BİR İNTİHAR NOTU'NA ELEŞTİRİ
*******************************************
Birinci kısım,
''Bedenim ip ucunda sallanırken'' şiir daralıyor.
''Bedenim ipin ucunda sallanırken'' şiir genişliyor diye düşünüyorum.
İkinci kısım,
Üçüncü mısra ikiye bölünürse şiir etkinlik kazanır.
Üçüncü kısım,
''Son delilin olsun senin'' şiiri kapatıyor.
''Son tanığın olsun senin'' olmalıydı diyorum.
Dördüncü kısım,
''İçimdeki o esrarı çözmeden
Defnetmeyin beni sakın savcı bey''.
''İçimde ki esrarı çözmeden
Sakın beni defnetmeyin savcı bey'' diye yazılmalıydı diyorum.
Beşinci kısım,
Mısralar yeniden gözden geçirilmeli. Çünkü burada şiirin akıcılığı
frenlenmiş. ''Çocuk'' sözcüğü şiire uyum sağlamıyor.
Altıncı kısım,
Mısralarda ki kimi sözcükler erken, kimi sözcükler geç kullanılmış.
Bu da şiiri örtüyor.
Yedinci kısım,
Mısralar yeniden gözden geçirilmeli. Fazlalık sözcükler göze çarpıyor.
Yazım hatası düzeltilmeli.
Sekizinci kısım,
Mısralar birbirleriyle örtüşmüyor. Anlaşılır hale getirilmeli.
Dokuzuncu kısım.
Birbirini tamamlayıcı gibi gözüken mısralar malesef birbirinden ayrı düşmüş. Dikkatinizden kaçmış olabilir diye düşünüyorum.
Onuncu kısım,
''Yüzümdeki izleri ve korkuyu'' şeklinde değil
''Yüzüme yansıyan korkuyu
ve görünen izleri'' şeklinde yazılmalıydı diyorum.
Onbirinci kısım,
Eğer ''Annem'' sözcüğü bu kısım da yer alsaydı ''Önce'' sözcüğünü yerin de kullanmış olurdunuz. O zaman ''Önce'' sözcüğü bu kısım da yersiz
kullanılmış.
Onikinci kısım,
Aynı sözcüklerin sık kullanılmış olası bura da göze çarpıyor. Okur bura da şiiri okumayı bırakabilir. Olmaz demeyin.
Onüçüncü kısım,
Kargaşalık söz konusu. Anne de aynı olayı yaşamış. Fakat anne yaşıyor.
Kızına yol gösteriyor. Şiir sözcük oyunu. Ama anlayan için değil tabi.
Ondördüncü kısım,
Burada ki anlatım da ikibaşlılık göze çarpıyor. Tabi yazım hatası da.
Onbeşinci kısım,
İlk mısra başka türlü yazılabilirdi diye düşünüyorum.
Onaltıncı kısım,
Kusursuz mısralar. Anlatım gayet güzel.
Onyedinci kısım,
''Toplum bana senden önce mahkeme kurdu'' değil de
''Toplum senden önce bana mahkeme kurdu'' olmalıydı diyorum.
Onsekizinci kısım,
Mısralar birbirini tamamlıyor. Çok güzel.
Ondokuzuncu kısım,
Daha önce de söylemiştim ''Çocuk' sözcüğü şiir ile hiç örtüşmüyor.
Kaçanı daha iyi bir şekil de anlatabilirdin.
Yirminci kısım,
''O karanlık dört adama'' Eğer bir kişi olsaydı ''O'' yerindelik kazanıyor.
''Karanlık dört adama'' doğru yazım. Tabi bana göre böyle diyorum.
Yirmibirinci kısım,
''Bedenim ip ucunda sallanırken (İpin ucunda sallanırken) olacak.
İyi bakın
Çıkmadıysa o koku canla birlikte (Can ile birlikte) yazılmalı.
Beni yakın savcı bey.'' // Bura da anlatım çok yanlış. Bakarak koku
bilinmez. Ciddi olalım. Şiir yazılıp bırakılmaz. Lütfen.
Yirmiikinci kısım,
Ne tuhaf ,dini ipe izin veriyorsa yakılmasına da izin verir. Ama olayın
kahramanına doğruyu ve yanlışı yan yana kulalandırmak pek de iç
açıcı değil. Yani anlatım oldukça hatalı. Düzeltilmeli.
Yirmiüçüncü kısım,
''Annemin huzurunda
Bir muştu gönder karanlıklara''. ''Bir muştu gönder karanlığa'' şeklin de
yazılmalı.
Yirmidördüncü ve son kısım.
Yine ''Çocuk'' sözcüğü burada da karşımıza çıkıyor. Ona rağmen şiir de
bağlantı gerçekleştirilmiş.
Değerli şair Beşir ÇİFLİK,
Bir şiire eleştiri yazmak sanıldığı kadar öyle kolay değil. Yirmidört kısım
üzerine oluşmuş şiiriniz de 137 mısra var.
Şanslısınız şiirinize yüzde yetmişlik bir eleştiri yazdığım için.
Bundan sonra daha iyi ürünler vereceğinize inanıyor, başarılar diliyorum.
Şefik KÖROĞLU
bu not;bir hayat,bir senaryo,bir film ve bir gerçek ...aslında bu çok şeyi sadece okumadım,boyutunda gördüm,duydum,ve kokladım... bir tek dokunmak istemedim...etkilendim...yazın çok olsun...kalsağlıcakla...
Bu şiir ile ilgili 80 tane yorum bulunmakta