Binlerce binlerce çocuk
koşarak dokumuş benim kumaşımı
hançeremdeki bu şehrin
o geçimsiz mushafı
vardım dayandığım parmaklığına o büyük hesapların
Hazırım ey kalaycı çırakları ve güyümcüler
ey rakı sürülmüş yaralarım gövdeleşin
Çocukluk, o derin ırmak çağrısı
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Devamını Oku
O masal dağında ünleyen gazal
Güz ve hasret yüklü akşam bulutu
Güz ve güneş yüklü saman kağnısı
Babamdan duyduğum o mahzun gazel
Ahengiyle dalgalandığım harman
Şiir bir dönemin heyecanlı ruh yapısı içinde mükemmel bir gaz verme işi yapmış...Dün yaptığım yorumdaki üç temel esasa göre değerlendirirsem
GÜZELLİK:
güzel mi söylemiş? şiirin sanatı açısından ele alındığında.güzel (estetik) söylemiş....
İYİLİK:
iyilik adına insanlığa iyiliğe sevkeder mi bu sözler..bu gaz vermeler toplumumuzu o günlerde iyiliğe sevketmedi
DOĞRULUK:
şairin, O günlere ait kabul ettiği diyalektik çıkış noktası olarak alınırsa, bu mantığın dahilinde insicamlı ve çelişmeyen bir fikir örgüsü içinde yazmış şiirini
Şiir hakkında değer yargım özetle bu şekildedir
bayanın biri de güya ben özür dileyecek mişim.bana yazılanları al üstüne gerçek adınla ortaya çık hadi ben de üzerime düşeni yapayım.
Giriyorum günün şiirini okumak için siteye hâlâ UTANMADAN ismimi zikrediyor.
Dünya sevgisi her kötülüğün (sapkınlığın ) başıdır.. demiş Hasan Tan.. niçin demiş? Peygamberin bir sözüne , Yani hadis'ine binaen ..bu hadisin mesnedi varmış mıymış..İbn ebi’d dünya ve Beyhâki’den; İhya-ı Ulumi’d Din, Gazali,C.3, S.454
Ve başka ne demiş Hasan Tan.. Huff Sinyali Ağabey, bir daha sizi takip etmesem mi nedir:)
Yani senin yorum yaptığın şiirleri takip etmesem demiş...
Şöyle dememiş..sinyali ağabey beni bu hale sen getirdin:))..
Sonra biz ne demişiz... Onbaşı kültüründen beslenenler için üzmemelisin kendini sayın Tan..
Bunlar tam iki yıl önce yapılan yorumlarmış şiirin altında..
Netice olarak ,Onbaşı kültürü ile kurmay bilgisinin tartışması kadar ızdırap verici bir sahne olamaz..bugün de aynı şeyi söylüyorum azizim.. Çünkü siz çanakkale boğazı dediğinizde adam ne diyecek bilemiyorsunuz..
Haksız mıyım sevgili Naci bey
NOT:Dünya sevgisi konusunda hasan tan’la aynı düşünüyorum..ama tırnak içinde bu hadisi aldığımız da konu eksik anlaşılabilir.. şunları da ilave etmeliyim.. İslam dini, dünyayı sevmemeyi, ona bağlanmamayı ancak; muhakkak “çalışıp”; kendi emeği mâişetini (geçimini) temin etmeyi, kimseye yük olmamayı emretmiştir.
Saygılarımla
Onbaşı kültüründen beslenenler için üzmemelisin kendini sayın Tan..Allah insana düşmanın da merdini nasib etsin...
Ruhun gerilmesinden mütevellit bir hayatı yaşar her insan.. Imm nasıl toparlasam bu kıt tükçemle bilmem ki.
Yani yaratıcı gergin bir ruh vermiştir insanoğluna; ruh özünde düalisttir. Daha doğrusu çift başlı bir bileşkedir..İki gergin kutuptan oluşan ruhun yaydığı tınıdır işte yaşamımız. Doğru ve gerektiği kadar gerildiğinde güzel tınılar yükselir ruhtan..
İşte bu kutupların bağlandığı, dokunduğu alemler vardır. Bir ucu akılla bağlıyken, diğer ucu yürekle yani duyguyla bağlıdır. Biri araba sevdasına bağlıyken diğeri asr-ı saadete uzanır.. Bir ucu fiziğe diğeri metafiziğe bağlıdır..biri bedene diğeri ruha gibi..Hayatın sesleri bu gerilim sayesinde işitilir ve elbette ruhun sonsuzluğa olan özlemi de...
Tekebbürün psikanalizini düşündüm şiirden sonra yorumları da okuyunca;
İnsan psikolojinin temeline tekebbürü yerleştirmiş yaratıcı. Ruhun gerginliği tek taraflı olup da haddinden fazla gerildiğinde;
başkalarına iftira, istiskal ve tahkiri kusur aramyı da getirir ne yazık ki.. Hayatı sadece dünyadan ibaret sanmak bütün zararlı düşüncelerin sebebidir. 'Dünya sevgisi tüm sapkınlıkların anasıdır'
İşte devrim dediğimiz şey bu noktada önemlidir. İnsan ve dünya ilişkisi, insan ve ideoloji ilişkisi insanın nesneleşmesine sebep olabilir. Devrimin ehemmiyeti insanın efendiliği ile alakalıdır. Nesneye ve kula kullukla sonlanacaksa devrim o bir yıkım olur, devrim değil. Devrim doğal seleksiyonlarda olumlu bir mutasyona sebep olacaksa devrimdir. Aksi takdirde yıkımdır..
Başkalarının, kendisine benzemeyenlerin, ötekileştirdiklerinin hatasını aramak devrimle, devrimciliklşe bağdaştırılamaz..
Hassasiyet önemlidir. Domuz eti yemek haramdır diyorsanız, insan etinin beter bir kötülük olduğunu da kabul etmeniz lazım. Yok ' her yol Ankara ' diyorsanız zaten her kafadan bir ses çıkmaya devam etsindir..
Kamuya mal olmuşların uygunsuz davranışlarını anlatmak bunun uzağında olabilir pekala ama eleştiri ile çirkinlik farklı şeylerdir..
Huff Sinyali Ağabey, bir daha sizi takip etmesem mi nedir:)
içerimde tozuyan bağırtılar vardır
Ondan işte gidiyorum oraya : boğulmaya.
sizden,devrimci olmaz.
eyy.! devri duzen cambaz
onur kazanilir,seref satilmaz
devrimcilik onur isi'dir,her itolamaz
Kapak olsun kuklalara
ulkenin,
halkin ihtiyaci yok,kiraliklara
denekler
koltuk,çikar pesinde kosarlar
ezelini,evelini bilir doneklerin,devrimciler.
???
Bu çok önemli şairin her tarafta yüzlerce muhteşem şiiri var.
bu önemli şairin şiirleri malesef yok:((
Bu şiir ile ilgili 70 tane yorum bulunmakta