Bir aşk şiiri yazmalı diyorum
Şöyle köşesinden kenarından
Şimşekler çıkaran
Arsız olmalı
Kuralsız
Kafiyesiz
Hatta kifayetsiz olmalı
Tümlenmemeli
Noktasız
Virgül ardı virgül olmalı
Dar olmalı geçitleri
Sıkışmalı
Şaşırmalı
Teğetimsi olmalı
Bir türlü değmemeli
Yürümeli hitabetin namı
Ardı arkası beklenmeli
Dostlarım bitmiş demeli
Bu kadın
Yanmış
Kavrulmuş
Aşmış
Aşık
Çakal gezen itler
Korkmalı
Kaçmalı
Kuyruğu ellerinde
Camilerde yatmalı
Öyle bir şiir olmalı
Tüm –meli’ler, -malı’lar
Bir bir genleşmeli
Genişlemeli
Şiir
Yap-ar demeli
Sev-er demeli
Gürleyen, aniden tizleşen
Uzun bir konçerto olmalı
Sesi soluğumda kalmalı
Akordu bozuk tellerin
Tınılardan marşlara
Kemandan kontrbasa
Seslerden eslere
Esintili olmalı
Hatta katil bir kasırga
Çekmeli çevirmeli içine
Okyanus olmalı
Abislere varmalı
Dile kolay
On bir kilometre
Mariana’ya
Pasifik sıkınca
Nepal’e
Sekizbin sekizyüz metre
Buz çalmalı Everest’ten
Etna’nın lavına karmalı
Dumanıyla Uranüs’e
Ardından Jüpiter’e
Orada biraz kalmalı
Hatta epey kalmalı
Uçmalı
Sıçramalı
Süzülmeli
Dalmalı
Sakin bir dereden
Çalmalı çakıl taşları
Yerlerine elmaslar bırakmalı
Bir aşk şiiri yazmalı diyorum
Şöyle kenarını köşesini
Sevdiğim adam’a
Gözlerine
Dalarcasına
Doymazcasına
07.04.06
Yasemin SezerKayıt Tarihi : 8.4.2006 01:39:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
-Elektrik nedir?
-komutanım,eletürük n'idüğü bilinmez,nettüğünden belli olan bir şeydir.
Diye yanıt verir er.
Şair aşk için zaten başka türlüsü olamaz bir yöntemle başlamış işe. Bilimsel adıyla 'olmayana ergi yöntemi'.
Bu yüzden şiir önceleri Aşk şiirinin nasıl olmaması gerektiğine yer vermiş. Memeli ve mamalı ekleri ile.
Sonraları ise meli'ler,malı'lar gelmiş
Benden önceki okurun bir de imla düzeltmesi yer almış.DEYMEMELİ değil,değmemeli olması gerektiği yönünde.
Şimdi..
Hiç bir Tanrı kulu kalkıp şunu söyleyemez.
- Bu şiir ustalık ve derinlik izleri taşımıyor..
Ama yine de bütünsellik noktasından bakıldığında -anlam ve üslup olarak-senfoni halinde olduğunu söylemek te mümkün değil. Hızlı bir gözatalım.
Birinci bölüm.şiirin amacı vurgulanmakta.
İkinci ve üçüncü bölüm. etik, görsellik sıfatları ve gramer..
Yedinci bölüm. müzik
sekizinci bölüm. coğrafya
Buradan şunu söylemek istiyorum. Yukarıda sözü edilen bilimsel disiplinlerden elbet faydalanır şiir.
Ama uzunca bir şekilde bu disiplinlerin terminolojilerinin (teknik deyimlerinin) ansiklopedik manada yığılması şiiri bilge anlamdan bilgin anlama hatta bilgiç anlama doğru sürükler ki..Hoş bir durum olmaz haliyle bu durum.
Saygılarımla
yap-malı.
değ-MEli
oysa sevebilirdim...
TÜM YORUMLAR (2)