Batıldan dönebilseydin,
Nefsini yenebilseydin,
Dünyada sönebilseydin,
Nurdun Osman,biliyorsun!
Örümcektir ağı ören,
İbret alsın bunu gören,
Paramparça ilin tören,
Yurdun Osman,biliyorsun!
Düşüncelerin derinde,
Neler bıraktın gerinde,
Kalelerin üzerinde,
Surdun Osman,biliyorsun!
İçi boş bir tassın diye,
Kalaylandın passın diye,
Musa ayak bassın diye,
Tur'dun Osman,biliyorsun!
Aklı nefsiyle fitlere,
Takılmış kalmış çitlere,
Maskara olmuş itlere,
Kurdun Osman,biliyorsun!
Ayrılmadın hiç sözünden,
Çile çektin ta özünden,
Turnayı yanlış gözünden,
Vurdun Osman,biliyorsun!
Tükeniyor savaşın da,
Gideceksin genç yaşında,
Gelip mezarın başında,
Durdun Osman,biliyorsun!
Kayıt Tarihi : 15.2.2006 18:10:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
BİR ANLATIM.
ANLAM LI VE ÇOK GÜZEL BİR HECE ŞİİRİ.
SEVEREK VE HAZLA OKUDUM.
KUTLUYORUM..............HALİLŞAKİR
beğeniyle okudum..
tebrik ediyor,saygılarımı sunuyorum..
+ 10 puan
Öncelikle beni “Haftanın Şairi” olmaya layık görenlere teşekkür ederim.Takdir edilmek herkes gibi beni de onore etmektedir, fakat kimseden aferin almak için özel bir çabam olmamıştır, olmayacaktır da. Şiirlerime yapılan yorumlarda eleştiri düzeyi o kadar sapmış ki, konu şiirden karşılıklı atışmaya, hakarete,siyasete kadar uzanmış.
Şiirde şekil ve konu üzerinde tartışan bilirkişilere bir sorum olacak, ülkemizde neden şiir kitapları bu kadar az satılıyor? O konularla, o dayatmalarla yazılan şiirlere halk ilgi gösterir mi? Hiçbir reklam yapmadan benim ilk kitabım neden 2500 gibi yüksek bir satış yakaladı? Kendinden menkul çok bilenler biraz da bu konuları irdelesin.
“Biliyorsun”adlı şiirime yapılan yorumlardan alıntılar yaparak tek tek cevap verme gereği duydum.
Din sömürüsü:
Sömürülen kavramlar içerisinde en talihsiz kelime bizatihi “sömürü” kelimesidir. Öyle ki, en insani oluşlara bile “sömürü” kelimesini yapıştırdığınızda, tüm cevaplardan kurtulmuş olursunuz. Dini inancı maddi olarak kullanan ve bundan çıkar sağlayan birileri var diye, inancımızdan vaz geçecek, ya da onu savunmayacak değiliz. Ayrıca şiir, “insan ruhunun en çıplak halidir”. İçimizden süzülen duygulara gem vurarak, düşüncelerimizi birilerinin “aferin”ine sunarak şair olacak değiliz. Bu durumda olanlara şair değil “eyyamcı” denir. Çünü şiir hürdür!
Nsi/Nadir SAYIN:
“Ne denir ki şiir şiirdir.. Bu şiirde ise şiirsel özellik, nitelik ve güzellikten ziyade ne anlatmak istendiğinin odak noktası oluşu hemen bir okur olarak göze çarpıyor.. Bir kere daha yenileyelim.. Nedense dinciliğin yanılsamalı girdabına düşmüşlerin tüccar siteleri dahil elinden geleni ardına koymuyor.. Bana kalırsa bunlar için işin özü şu galiba ..madem.. “Ya Allah yürü ha kulum” dedi ..o zaman ya bu dünyadan villa ya da cennetten tabu peşindeler.. Osmanlı ruhu ayağa kalkınca bunlar tabii ki gerçekleşecek yanılgısıyla… vay benim Türkiye’m insanı vay..sanki dünya Türkiye’den ibaret...”
Bu şiirden bu sonucu nasıl çıkarmış,anlayamadım. Ne villası, ne tabusu? Benim dünyada hiç bir malım yok.Hiç bir malda da gözüm yok...Şiiri, şiir olarak eleştirmenizi öneririm...
..................
Aydın Sevgi – Şiir Adamı:
“Mana kafiyeye feda edilirse,şiir ölür.”
Buna katılıyorum Fakat bu şiirde böyle bir durum varsa onu dizesiyle birlikte belirtiniz. Ayrıca kafiye düşmanlığı gibi katı tutumlar, serbest kolaycılığının beceriksizliği ve kıskançlığı olarak yansımamalıdır. Ben, içimden nasıl geliyorsa öyle yazıyorum. Hece vezni de olabilir, serbest de. Nasıl yazayım, diye oturup düşünmüyorum. Şiir kendini yazdırıyor.
...........
Ulviziya:
“Şiir fena değil...Yalnız bazı yanlışları var ki kimse sesini çıkarmamış...Mesela:DÜNYADA SÖNEBİLSEYDİN,NURDUN OSMAN BİLİYORSUN ne demek...Herkes dünyada parlamayı,aydınlanmayı,ışıklanmayı ister...Sönmek bir nevi ışıksız kalmak demektir ki bu dizeler yanlış ve zıt...Şâir yoksa ÖLMEDEN EVVEL ÖLÜNÜZ sözünün sırrını mı kasdetmiş...Her neyse bu iki dize olmamış...Sonra şu iki dize var...MASKARA OLMUŞ İTLERE,KURDUN OSMAN BİLİYORSUN...Osman neyi kurmuş..?.Bu söz olsa olsa KURTTUN OSMAN şeklinde olmalıdır...”
Nihayet güzel bir eleştiri. Şiir eleştirisi işte böyle olur.Hemen cevap vereyim,
“DÜNYADA SÖNEBİLSEYDİN,NURDUN OSMAN BİLİYORSUN” derken, “dünya isteklerinden vaz geçebilseydin, isteklerin öbür dünyada fazlasıyla verilecekti” demek istedim. Sönmek ve nur olmak. Bir yanda sönersek, diğer yanda nurlanırız... “MASKARA OLMUŞ İTLERE,KURDUN OSMAN BİLİYORSUN...” Senin KURT’UN itlere maskara olmuş. Kurt, özel sözcük olmadığı için bitişik yazılır, ayrıca bcdg kuralına göre, kurttaki t harfi d harfine dönüşür. Bu eleştiri için teşekkür ederim.
.........
Oğuzhan Yavuz:
“Bu tarz yazılmış şiirler içinde iyi gibi görünüyor şiir ( semai)...
Lakin ben biraz binlercesinden farklı olsun diyorum 21. asır şiirleri..
ne yapayım bana laf anlatmak zor oldu bu günlerde..”
Şiir asırlar üzerinden sıçrayabilirse daha değerlidir. Yüzyıllar öteden, yüzyıllar sonraya bir hoş seda ulaştırabilirse değer kazanır.
.................
Mehmet YÜCEDAĞ:
“Tekerleme gibi bir şey... Günün şiirine ilk yorumu yapmak bu sefer bana düştü... Gene dini öğelerle bezenmiş sıradan bir şiir... Ancak kabul etmem gerekir ki, iki gün önce ki şiire oranla baya gelişme var... Sizleri alkışlıyorum sevgili kurul üyeleri ve antoloji yöneticileri... Bu hızla ilerlerseniz, eminim ben ölmeden önce Ömer Hayyam'ın bir dörtlüğünü buraya koyabilme cesaretine erişirsiniz...”
Buna güldüm. Kendini konunun yegane otoritesi kabul eden kibirli yaklaşımlara cevap vermeye gerek yok.
TÜM YORUMLAR (28)