Bir gün gelir de unuturmuş insan
En sevdiği hatıraları bile
Bari sen her gece yorgun sesiyle
Saat on ikiyi vurduğu zaman
Beni unutma
Çünkü ben her gece o saatlerde
Seni yaşar ve seni düşünürüm
Ben sana mecburum bilemezsin
Adını mıh gibi aklımda tutuyorum
Büyüdükçe büyüyor gözlerin
Ben sana mecburum bilemezsin
İçimi seninle ısıtıyorum.
Devamını Oku
Adını mıh gibi aklımda tutuyorum
Büyüdükçe büyüyor gözlerin
Ben sana mecburum bilemezsin
İçimi seninle ısıtıyorum.
ADAM ANONM SARKIYI CALMIS ŞİİR DİYE TITIKLIYOR BIZE
"KİŞİ, ŞAKAYLA DA OLSA YALAN SÖYLEMEKTEN VAZGEÇMEDİĞİ MÜDDETÇE, ASLA GERÇEK MANADA İMAN ETMİŞ OLMAZ!" -Hadis-i Şerif meali-
Şuara suresinin son yedi ayetinde, üzerine şeytanların indiği şairlerden bahsedilir ve onların özelliklerinden birisinin de yapmadıkları ve ( yapamayacakları) şeyleri söylemeleridir. Bu şair de "Ayağında çarık ve elinde asa" ile yollara düştüğünü söyleyerek yalan söylemektedir. Çünkü asla böyle bir eyleme imza atmamıştır.
Bir Hadis-i şerifin beyanına göre, Mahşer gününde, herkes kendi derdine düşecek ve öyle ki, kendisinin erkek mi dişi mi olduğunu bile unutacaktır. Yine bir Hadis-i Şerife göre, peygamberler bile, Mizan kurulup sevaplar ve günahlar tartılmaya başladığında, günah ve sevap defterleri havada uçuşmaya başladığında ve gerçek mü'minlerle, mücrimler Ayrılsın denildiğinde, kendi dertlerine düşüp en sevdikleri eşlerini bile hatırlamayacaklardır.
GICIK...
Bir salkım söğüdün altında
Sen bana ben sana kavuşalım
Bedenimi ruhumu al, al ki kurtulsun bu can
Benliğimi, her şeyimi al ki kurtulsun can
Daha gidecek çok yolumuz güzel yarim
Daha gidecek yolumuz var
Daha gidecek çok yolumuz güzel yarim
Daha gidecek yolumuz var
Daha gidecek çok yolumuz var güzel yarim
Daha gidecek yolumuz var
Daha gidecek çok yolumuz var güzel yarim
Daha gidecek yolumuz var
Dağlar dağların ardında
Ağlama su yüzlü sevdiceğim
Yüreğimi aşkınla al, al ki kurtulsun bu can
Ellerimi, gözlerimi al ki kurtulsun can
Daha gidecek çok yolumuz var güzel yarim
Daha gidecek yolumuz var
Daha gidecek çok yolumuz var güzel yarim
Daha gidecek yolumuz var
Daha gidecek çok yolumuz var güzel yarim
Daha gidecek yolumuz var
Daha gidecek çok yolumuz var güzel yarim
Daha gidecek yolumuz var...
Dönüp dolaşıp şu şiire koşuşum yok mu ölüme uçuşan pervaneler gibi...
Her yüz yılda bir uğrayacağım.
...
O saatlerde serpilir gülüşün
Bir avuç su gibi içime, ey yar
Senin de başında o çılgın rüzgar
Deli deli esiverirse bir gün
Beni unutma
Ben ayağımda çarık, elimde asa
Senin için şu yollara düşmüşüm
Senelerce sonra sana dönüşüm
Bir mahşer gününe de rastlasa
Beni unutma
Halâ duruyorsa yeşil elbisen
Onu bir gün benim için giy
Saksıdaki pembe karanfilde çiğ
Ve bahçende yorgun bir kuş görürsen
Beni unutma
Büyük acılara tutuştuğum gün
Çok uzaklarda da olsan yine gel
Bu ölürcesine sevdiğine gel
Ne olur Tanrıya kavuştuğum gün
Beni unutma.
**
Şiirin devamını ben ekledim..Ve şunu da ekleyeyim; Özlemin muhteşem manzarasına nazır demini almış bir şiir...
Sanki çıkmışsın Pierre Loti'ye aşağıdaki eski kabirlere rağmen göğe bakıp umudu tazeliyorsun gibi..
Şiiri suç aleti gibi kullanmasan ne güzel olurdu Ümit Abi...
Hep bir yarım kalmışlıkla kuşatılmışız sanki
Bazen sevdayı büyüten de bu galiba, hep eksik yanlarımız
Ulaşılmazlık yani, imkânsız aşk dedikleri bu olsa gerek
Elinde değnekle dolaşmak cehennem sıcaklarında, çöllerde
Balyozla dalmak dağın böğrüne böğrüne, eşeleyip durmak
Susmayın, çıkın karşısına insan gibi söyleyin, ne olacak yani
En fazla “Ihh.. beni ne mühendisler istedi” filan diye tersler
Eyvallah der, hazır gitmişken oturur iki çay içersiniz, biri açık
Bak ne demiş “Behçet Necatigil” kulak ver dinle
Sevgileri yarınlara bıraktınız
Çekingen, tutuk, saygılı.
Bütün yakınlarınız
Sizi yanlış tanıdı.
…….
Gizli bahçenizde
açılan çiçekler vardı,
gecelerde ve yalnız.
Vermeye az buldunuz
Yahut vaktiniz olmadı.”
Haydi, gidin şimdi, biraz daha tırmalayın düzelir belki.
Eyvallah Sayın Akçay. Tarafsız-yansız ve oldukça irşad-i yorum
yapmışsınız Birde hece ölçüsüyle yazılan Şiirler de *VE* bağlacı
satır başında asla kullanılmaz. Amma ve lakin dinleyen kim..
,
Şairler haybeden devşirir olmuş
Yazarlar korkudan, hapşırır olmuş
Mürşitler yolunu, şaşırır olmuş
Ozanlar notadan, kopmuş gidiyor,
Kafiye, Redif-i, yutmuş gidiyor...
-----OZAN ÇAKIROĞLU------
Şiir aslında 11'li bir hece şiiri. Ancak şiiri siteye eklerken bazı dizelerinde hata yapmışlar.
"Deli esiverirse bir gün" değil şiirin aslında bu dize kontrol ettiğimde "Deli deli esiverirse bir gün" olarak yer almaktadır.
"Onu bir gün benim için giy" değil şiirin aslında bu dize "Onu bir gün yalnız benim için giy" olacaktı.
Lütfen site tarafından şiirin bu iki dizesi şiirin aslına uygun olarak düzeltilsin. Melankolinin zirve yaptığı bir şiirde acemi şairlerin yapmayacağı hataları merhum şairimiz yapmış durumunu ortadan kaldıralım.
Şiire bir eleştirim şu olacak. Şair "Ben ayağımda çarık, elimde asaé dizesini 12 heceli kurmuş. Zaten burada "Ben" sözcüğü gereksiz durmakta. "Ben" sözcüğü olmasaydı. Bu dizede de ölçü tutabilirdi.
Saygılarımla.
Seğmenoğlu
Eyvallah Sayın Akçay. Tarafsız-yansız ve oldukça irşad-i yorum
yapmışsınız Birde hece ölçüsüyle yazılan Şiirler de *VE* bağlacı
satır başında asla kullanılmaz. Amma ve lakin dinleyen kim..
,
Şairler haybeden devşirir olmuş
Yazarlar korkudan, hapşırır olmuş
Mürşitler yolunu, şaşırır olmuş
Ozanlar notadan, kopmuş gidiyor,
Kafiye, Redif-i, yutmuş gidiyor...
-----OZAN ÇAKIROĞLU------
oturmuş un eliyorum unutur muyum ekmek pişirmeyi
her gün ekmek yerim seni mi yerim
yarim seninle yerim
seninle gezer tozar yaşarım
seni unutmaması gereken benim
kendimi kaybetmemem gerekli seni unutmamak için
Hasret duyarsan yüreğinde, beni düşün beni unutma.
Bu şiir ile ilgili 91 tane yorum bulunmakta