Ben Toprağın Sinesinde İnsan Denilen Bir Canım,
Hem Düşünür Hem Severim Budur Taştan Farklı Yanım.
Her Maddenin Zerresini Bedenimde Taşıyorsam,
Ben Ne Bir Taş Ne Bir Ağaç, İnsanlığımla İnsanım.
Ben Topraktan Bir Canım Senin Gibi
Çiğnesen Ne Fark Eder Yolun Gibi
Dil Söylemiş, Kalp Kırılmış. Ha Bir Eksik Ha Bir Fazla
Ne Fark Eder Derdim Gibi,
Ben Seni Her Halin ile Seviyorum
Toprak Gibi
Benim Aşkta Tek Dilegim,
Benim Cefada Örnegim.
Ağlatmayı Hüner Bilen,
Benim Vefasız Sevdiğim.
Affetme Beni Sensiz Gülersem
Affetme Senden Birşey Gizlersem
Aşkın Ecel Olsa Bile
Affetme Senden Sonra Can Verirsem
İstemem Sensiz Olan Kaderi
Ver Bana Sana Gelen Dertleri
Olsa Bundan Daha Beteri
Affetme Sana Şikayet Edersem
Benim Aşkta Tek Dileğim
Benim Cefada Örnegim
Ağlatmayı Hüner Bilen
Benim Vefasız Sevdiğim
Bahtımdaki Yanlızlık Seni Bana Getirdi
Bahtımdaki Acılar Seni Bana Getirdi
Aşkın İle Bütün Dertler Anlamını Yitirdi
Razıyım Senden Gelen Herşeye
Razıyım Aşkın İle Ölmeye
Senle Geçen Bir Günümü
Değişmem Senden sonra Can Vermeye
.....
Kayıt Tarihi : 10.9.2001 21:07:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
yinede yazarı GENCEBAY'a saygıyla..
................
........CANLI VE CANSIZ HER SEY,
HAVA , ATES , SU ve TOPRAK´ TAN VARLIK !
*[email protected]
.....AMA,
AMA ISTE::::::::
AMASI VAR !
Attilas Yalcin Tülü
1-1968-79 arası dönem: Bir Teselli Ver'den Yarabbim'e kadar olan dönemdir. Orhan Gencebay müziğinin asıl özellikleri bu dönemde görülür. Şarkı sözlerindeki aşk mecazi bir aşktır. Sevgili aracılığı ile allah, toplum gibi diğer muhataplarla konuşulur.
2-1979-83 arası dönem bir geçiş dönemi olarak nitelendirilebilir.
3-1983 sonrası dönem Orhan Gencebay'ın ve aynı zamanda arabeskin ikinci bir dönemi olarak adlandırılır: Bu dönemde aşk toplumsal sorunlarla içiçe geçen niteliğinden ayrılmıştır. Özellikle halk müziği ağırlıklı parçalarda görülen ve aşka toplumsal dekor yapan zulüm, hayat kavgası, yoksulluk, düzen bozukluğu, haksızlık, kula kulluk gibi sözcüklerin azalmasında, sonraları hiç kullanılmamasında, aşkın özele doğru çekilmesinde kendisini gösterir. Aşık olunan obje artık karşı cinstir ve düşünsel planda sorgulanmaya başlanır.
Nuray ve Burcu isimli iki kişi int3ernete astıkları sosyolojik çalışmalarında böyle şeyler söylemişler
ilgenmeye değer sözler olarak gördüm ve paylaştım ben de
hayret ya hù demeyin durun Yaratip duzduLer
usteliK ekmek asLanin agzindaNdir dediLer
kalmadi el koL koparip ter somurduler
gunduz demeden gece gun hergun
paçavraLarini okutturup dinlettirdiLer
..........efendiLim
..........
emeklerini soyaduklari kanlarini yudumladiklari emekçilere
dogmayacak mi gunes kuytu bu karanliklarin dehlizlerindeN
derseniz varin kendiniz gidin zang vurup bakiniz bir belleklere
artik yorulduk kovulduk er gidiste yolunduk diL/de tuy kalmadi
...ki
..........efendiLim
..........
eveli varim ebedi olacagim topraktan gelmis gidecek bir canim
dusunur tasinir on iki/mi çoktan kaldirmis feràset ile fikri-yanim
dunden bugune bugunden yarinlara surecek OL aliskanliklari'M'
yek bir ana ile babanin çiftlesmesindeN nesnesi oldum dunyanin
siz gibi o vede onlar gibi dusunen iki ayakli onura sevdali bir canim
çunku ben bir insanim guzele sevgiye àsk/adir mayalanmis er yanim
..........efendiLim
..........
uretilip gelinen fitne fesàt zul/dur egilip buzulen o su bunun kulu
yol insanligiN yoludur ki geçip etmez hàsà hàsà biat/çinin izi yolu
dolmus tasiyor dunyamiz mulk mal-çal Kal sever bas etmis çul/u
yuh.! sanat ve sanaatçi ismi altinda sanat ile zanaati pul eden dolu
..........efendiLim
..........
igrenç yon pusuLaLaridir fitne fesàt'in oldu olasi durur gosterir çolu
kir pas pislik ile tersten tersidir kurbagalarimizin kirletir kokutur golu
koruyup koLLayip dogayi insaniYla kurtaran OL insanligin onurlu dolu
kuçultuP aslindaN uzaklastirmanin matematiksel OZ yolu boludur bolu
..........efendiLim
..........
har vurup savurur emegin harmanindaN
çarpip çikarip topLayan sermayenin dolu
geçinip gider emerek kanimdan kanindaN
nehirler olusturmus 'deryasina/dir' formulu
..........efendiLim
..........
sanat zanaatçi dedik de aklim gitti bu ARA
hakki bulut orhan gencebay ferdi tayfurLara
ne oluyor nerdeler kirim mi geldi zanaatçilarA
ki piyasa terk edilmis tatlises gundes ortaçLara
degil degil ne birine nede olasi benzerleri olanLara
ki muhatap olup soz etmedik ettirmeyiz olmamisLara
biz biziz
ki bilmeyiz
kin tutmayiz
insan ogludur er insan sozumuzden ayrilmayiz
hàsà hàsà yermedik ki yerip etmeyiz ustelik yanayiz
misal olsun hani soz gelimi derler ya aktardik buraLara
iste...
.........efendiLim
..........
oyle ya besteler bestekàrLari ile sanat zanaatçilari ile
hain-ucube ilan edildi suruldu vuruldu yakildi ya bu ARA
yasliliktir iste ..unutkanlik olmasa da firsat bulup sinirden
sira-zaman bulup gelmiyor veya gelemiyor nedense akillara
..........efendiLim
..........
bay abdurrahman çelebi edilenLer bi basina hani koyunLar degil ki
asi bir o kadar/dA çelpeçuk ova ile OL dag keçiLerinin yoklugundaN
AT edilmis battikça çamura kalkip hep batan essekLer her defasindaN
sus ustune pusLenerek paLani KoLani Semeri NaL/Li NaL/sizLar tabii ki
..........efendiLilm
..........
sakiz ile balon/cu çerçiler neden ugramaz kaçar ki er meydani alanLardaN
ortadogu 1yani Asya 1diger yani balkanLara uzanir sozu IRAK/tir yalandaN
..herneyse
muzik
es
Nokta
Ahmet Refik Gundogdu
TÜM YORUMLAR (24)