Saati Yok Eremi Yok Şiiri - Yorumlar

Abdurrahim Karakoç
368

ŞİİR


1580

TAKİPÇİ

Aşktan yana söz duyunca,
Ben hep seni düşünürüm.
Uçsuz hayaller boyunca,
Ben hep seni düşünürüm.

Yıldızlar kayar yüceden;
Renkler sıyrılır geceden;

Tamamını Oku
  • Ozan Ali Aydın
    Ozan Ali Aydın 12.04.2021 - 13:26

    Allah rahmet eylesin usta kabrin nur gölü olsun

    Cevap Yaz
  • Perihan Pehlivan
    Perihan Pehlivan 08.05.2020 - 16:49

    ne kadar içten duyarak yazılmış. sevgi bu olsa gerek. saygı ile anıyoruz her şiiri ayrı birgüzeldir.

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 08.05.2020 - 14:56

    Sayın İbrahim Kurt bey; Biz Mü'min ve Müslüman bir şair için değişmez kurallardan dem vurduk. Zira bir mü'min için-mesleği ne olursa olsun- değişmez kural yaptığı ve yazdığı ve de söylediği şeylerin Allah'ın kitabına ve resulullah-sav-ın sahih sünnetine uyması gerektiğidir.Yoksa o arkadaşın Müslümanlıkla alakası kuru bir iddiadan ibaret kalır. Allah o son kitabında hiç bir şeyi eksik bırakmadığını söylerken bir mü'minin-her hangi bir konuda- bunun aksini iddia etmesi onun mü'minliğiyle ne derece bağdaşır acaba?

    Cevap Yaz
  • Naki Aydoğan
    Naki Aydoğan 08.05.2020 - 14:00

    İnsan hep cenneti düşünür.

    Cevap Yaz
  • Hasan Büyükkara
    Hasan Büyükkara 08.05.2020 - 13:56

    İlk okuduğumda 16 yaşındaydım. Şimdi 57 yaşında. Hala aynı zevk, aynı haz, aynı keyifle okuyorum şiiri.. Dipdiri, taptaze, hormonsuz Türkçeyle yazılmış bir şiir.Allahın RahmetI üstüne olsun Şair
    Demişim şiire daha evvel yaptığım yorumda.Şimdi yaşım 63 . Aynı şeyleri yine söylüyorum . Ne söylesem az aslında . Ve merhum aşık Veysel ile birlikte sanırım cumhuriyet dönemine mührünü vuran en iyi iki halk şairinden biri .. Her ikisine de Allar rahmet eylesin

    Cevap Yaz
  • İbrahim Kurt
    İbrahim Kurt 08.05.2020 - 13:00

    Cihat Şahin beyefendi hem şairi hemde şiiri eleştirmek elbet doğal ancak buradaki eleştiriniz den anlaşılan yani her şair yada ozan Allahın varlığına, buyruğuna, yada emir ve talimatlarına uygun mu dörtlüklerini arz edecek ,eleştirdiğiniz konu ve yorumunuz tamamen faraza dır yani gereksiz bir eleştiri , her şiirde yada her şairin mutlaka eleştirile bileceği gerçeğine sözüm yok ancak gereksiz eleştiriler niye

    Cevap Yaz
  • Hikmet Çiftçi
    Hikmet Çiftçi 08.05.2020 - 12:55


    Saati Yok Eremi Yok
    Abdurrahim Karakoç

    Aşktan yana söz duyunca,
    Ben hep seni düşünürüm.
    Uçsuz hayaller boyunca,
    Ben hep seni düşünürüm.

    "Erem" kelimesi dikkatimi çekmişti. Mahallî bir kelime olmalı. Buna bakarken nelerle karşılaştım, bir bilseniz...
    .
    Şiiri iki defa dikkatlice okudum. Şimdi bir daha okuyacağım. Acaba 8 heceli başlık – dize olarak düşünürsek – şiirde geçiyor mu?
    Tekrar baktım. Kesinlikle böyle bir dize de yok.

    Bir de dikkatimi şu çekti.
    Antoloji Ana sayfasında, yanında mavi fiyonk mu adı neyse, içinde beyaz yıldız bulunan mavi yazılı “GÜNÜN ŞİİRİ” bölümünde başlık “Saati Yok Eremi Yok” şeklinde görünüyor. Şiirin altındaki “Devamını Oku” kısmını açtığımızda şiirin başlığı koyu kahverengi zemin görselinde, ilk açılışın öncesinde aynı başlık yansımasına rağmen, görsel kart açılınca, dörtlüklerin son dizelerini oluşturan“BEN HEP SENİ DÜŞÜNÜRÜM” Başlığı görünmekte.

    ACABA BU BİR TEKNİK HATA MI?
    ANTOLOJİ YETKİLİLERİNİN DİKKATİNE SUNULUR…
    .
    Gelelim Şiire:
    Şiirin başlığına takıldığım için, şairin şiirlerini harf sırasına koyarak buldum. Oradaki başlık;
    “ 280 - Saati Yok Eremi Yok 02.05.2001 -- Şiir sayfası 10 – 02.05.2001 -- şeklinde görünüyor.

    Dikkatimi bir şey daha çekti.
    Sadece bu sayfada (harf sırasına göre açılan sayfa) 8 adet şiiri “Günün Şiiri” seçilmiş.
    Bir de harf sırasına göre 2. Sayfaya batım. Orada “Ben Hep seni Düşünürüm” başlıklı şiiri yok.
    Bu şiirin adı (harf sırasıyla) -280. sırada- “Saati Yok Eremi Yok” olduğu doğru. Müzikli kart görselinde neden aynı başlık görünmüyor, anlayamadım…
    .
    Bir başka husus da, kaç şiiri günün şiiri olmuş, merakım oldu.
    Şair sayfalarında görünen 367 şiiri mevcut.
    Bu şiirlerden de 37 şiiri “GÜNÜN ŞİİRİ” olmuş.
    Yani her on şiirinden biri günün şiiri seçilmiş.
    Bu da gösteriyor ki, çok okunan, çok beğenilen ve takdir edilen örnek şairlerden biri merhum Abdurrahim Karakoç.
    Zaten Karakoç ailesinde bu yetenek var. Şiir yazan diğer Karakoçları artık burada saymayalım.
    .
    Her on şiirinden biri günü şiiri seçilmişse ki aslında, her bir şiiri günün şiiri seçilecek nitelikte, fazla söze gerek var mı?
    Zaten kendinden sonraki şairlere örnek olan şairlerimizden biri.
    Büyük şair.
    .
    Şiirinde aşkın yüceliğine vurgu var.
    Aşkının kime olduğu da belli aslında.
    Görünüşte dünyevî, mecazen İlahî.
    Bazen asıl anlatılmak istenen mecazî anlamda anlatılır...
    .
    Tabi âşık olup da hiç düşünmeden aşkı yaşayanlara “ne güzel” diyebilirim ancak.
    .
    Büyük şair, merhum Abdurrahim Karakoç’a minnet ve şükran duygularımla rahmet diliyorum.

    Saygıyla

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 08.05.2020 - 11:14

    Gençlik yıllarımda hayranı olduğum ve hemen, hemen bütün şiirlerini okuduğum ve yazarlık hayatı boyunca bile her gün yazıp köşesine taşığı rubailerini bile uzun zaman takip ettiğim ve de şiir yazma konusunda ilk müşevviklerimden olan bu sahanın üstatlarından birisiydi kendileri. Rabbim taksiratlarını affetsin.

    Şiire gelince; tarz olarak ve kelimelere hakimiyet noktasında çok güzel ve takdire şayan bir şiir ama ne yazık ki mana ve meal konusunda pek çok şairin ifadede mübalağaya kaçma hatasını merhum da irtikap etmiş. Mesela; "Aklın ucu değer hiçe", "Yol ararım içten içe", "Kainat uyur sessizce", "Ben hep seni düşünürüm" mısralarında şair dünyevi bir sevdasının ehemmiyetine vurgu yapmak için-haşa- kainatı bile topyekun uykuya mahkum etmiş. Halbuki kainatın topyekun uykuya dalması diye bir şey söz konusu değildir. Allah kitab-ı keriminde kainattaki -melekler dahil- her bir varlığın mütemadiyen Allah'ı kendi özel dilleriyle Hamd ile tesbih ettiklerini söylüyor. Yani biz insanlar topyekun uyusak dahi ki-hakikati halde böyle bir şey mevzu bahis olamaz-çünkü gafillerin uyuduğu saatlerde uyanık kalan ve rableriyle halvet olan nice Allah dostları vardır- Kainattaki diğer mahlukat ve bilhassa da melekler ve hususan da Arşı taşımakla vazifeli olan sekiz meleğin uykuya dalmaları asla ve kat'a mevzu bahis olamaz!

    Yine son kıt'adaki "Vardan öte yokta bile" mısrası da ifadede bir mübalağa yapıldığını gösteriyor. Varlık aleminde bile bir sevme fiilini bu derece aşırı bir şekilde yapmak mümkün değilken-zira insanın diğer dünyevi meşgaleleri buna izin vermezler- bir kişi yokluk alemine nasıl nüfuz edecek de orada bu eylemine devam edecek? Bu ve benzeri ifadeler abartmada kantarın topuzunun fazla kaçtığını gösteriyor. Zaten sevgi konusunda normal-aklını ve şuurunu hepten yitirmemiş-bir insanın bu şekilde davranışlar sergilemesi mümkün değildir lakin bidayette de dediğimiz gibi pek çok şairimiz-"ŞUARA SURESİNİN SON BEŞ AYETİNDEN Bİ-HABER OLANLAR- ne yazık ki sırf halkın aferin ve takdirlerine mazhar olmak için bu gafa imza atmaktan beri kalamıyorlar vesselam. Bizce HAKKIN HATIRI ALİDİR VE ASLA VE KAT'A HALKIN HATIRI İÇİN FEDA EDİLEMEZ! VELEV BÜTÜN CİHAN MUHALEFET BİLE ETSE!

    Herkese hayırlı çalışmalar ve hayırlı Cumalar dilerim.

    Cevap Yaz
  • Derviş Akçay
    Derviş Akçay 08.05.2020 - 03:17

    Şiirlerinin güzelliği beni her daim hayrette bırakmıştır.

    Cevap Yaz
  • Osman Akçay
    Osman Akçay 08.05.2020 - 02:54

    Harika bir şiir okudum.

    Şairimizi Rabbim rahmet eylesin.

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 30 tane yorum bulunmakta