Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul!
Görmedim gezmediğim, sevmediğim hiçbir yer.
Ömrüm oldukça gönül tahtına keyfince kurul!
Sade bir semtini sevmek bile bir ömre değer.
Nice revnaklı şehirler görünür dünyada,
Lakin efsunlu güzellikleri sensin yaratan.
Sende; ben, kutba giden bir geminin sergüzeştini,
Sende; ben, kumarbaz macerasını keşiflerin,
Sende uzaklığı,
Sende; ben, imkansızlığı seviyorum.
Güneşli bir ormana dalar gibi dalmak gözlerine
Devamını Oku
Sende; ben, kumarbaz macerasını keşiflerin,
Sende uzaklığı,
Sende; ben, imkansızlığı seviyorum.
Güneşli bir ormana dalar gibi dalmak gözlerine
Aziz İSTANBUL...
Ne yazık ki bu konuda kimseyi dinlemiyorlar.
Yorum yapan 4-5 kişi kaldık. Galiba bizler de günün şiirine uğramayacak gibiyiz.
Sayın Erdem, serzenişinize gönülden katılıyor ve zat-i alinizi
selamlıyorum. İnşallah kaale alırlar...SAYGIYLA.
Sayın Akçay, bu sayfa da, en yansız ve tarafsız yorum yapan bir
Şairsiniz. Ayrıca bazı kusur ve bilinmezleri tafsilatlı bir şekilde
okurlara izahta bulunuyorsunuz. Sizi kutlar ve tebrik ederim.
.
Ancak yukarıda ki **BAŞKA BİR TEPEDEN** Başlıklı Şiir Aruz ölçüsüne
tezat gibi geldi bana. Divan Şiirlerinde Başlık kullanılmaz diye biliyorum.
Ayrıca, aruz ölçüsüyle yazılmış şiirler de, kural ve biçim çok önemlidir.
Divan şiirinde uyak tam ve zengin kafiye olması gerekir. Açık ve kapalı
hece sayısı aynı düşmelidir. Mevcut Şiirin, Feilatün--Failatün--Feilün--Falün
ölçülerine hece sayısı uymamaktadır. Her iki dörtlükte de hece sayısı aynı
değildir...Amma ve lakin, son devran da yazılan Şiirlere göre NEBİ EFENDİ
Sayılabilir...SAYGILARIMLA.
Antolojinin manasız bir ısrarla, yeniden günün şiiri seçtiği bu şiire de biz daha önceki yıllarda yorum yapmışız ve aynı yorumumuzun arkasındayız vesselam.
Çamlıca balat üsküdar eyüp süleymaniye beykoz sarıyer topkapı maçka rami adalar neresinden acaba ...
Ömrümün azını ama çoğunu istanbul da yaşadım
Istanbul un her yerini gider arar bulurdum şimdi kendimi bulamıyorum ...
Ziyadesiyle neden acep nasıl velhasıl ı kelam Selam İstanbul ...
Yahya Kemal ustanın rüya şehri, efsunlu şehir olarak ifade ettiği muhteşem İstanbul'dan güzel şehir va mı acaba dünyada? Her sevdalının sevdiğine benzettiği şehirdir İstanbul....
Şiirde aruz ölçüsü ( Feilâtün [fâilâtün] feilâtün feilâtün feilün [fa’lün]) ile ahenk sağlanmıştır. Dış ritimse tam uyaklarla ‘İstanbul/kurul, yer/değer, yaratan/yatan, dünya/rüya’ desteklenmiştir. Ayrıca ses tekrarlarıyla ‘derunî ahenk’ yakalanmıştır. Seslerin fonetik değerinden özellikle faydalanılmıştır. Şiirde ses unsurları okurda estetik bir algı oluşturmaktadır. Buna rağmen ‘yaratan’ sözcüğünün kullanımı konusunda çekince duymaktayım. Zira Yüce Allah’ın Kuran’da bize ilk emri “Yaratan Rabbinin adıyla oku!” yani Alak suresinin 1. ayetidir. Şair sözcüğü bu anlamı ile kullanmamış olsa bile yine de sözcük şiirde şık durmamaktadır. Şaire rahmet diliyorum.
Saygılarımla.
Seğmenoğlu
Sayın Akçay, bu sayfa da, en yansız ve tarafsız yorum yapan bir
Şairsiniz. Ayrıca bazı kusur ve bilinmezleri tafsilatlı bir şekilde
okurlara izahta bulunuyorsunuz. Sizi kutlar ve tebrik ederim.
.
Ancak yukarıda ki **BAŞKA BİR TEPEDEN** Başlıklı Şiir Aruz ölçüsüne
tezat gibi geldi bana. Divan Şiirlerinde Başlık kullanılmaz diye biliyorum.
Ayrıca, aruz ölçüsüyle yazılmış şiirler de, kural ve biçim çok önemlidir.
Divan şiirinde uyak tam ve zengin kafiye olması gerekir. Açık ve kapalı
hece sayısı aynı düşmelidir. Mevcut Şiirin, Feilatün--Failatün--Feilün--Falün
ölçülerine hece sayısı uymamaktadır. Her iki dörtlükte de hece sayısı aynı
değildir...Amma ve lakin, son devran da yazılan Şiirlere göre NEBİ EFENDİ
Sayılabilir...SAYGILARIMLA.
"Masalın içindeydi hikâye
hiç gitmediğim bir şehrin
öksüzlüğü bürüdü gözlerimi
kalbim orada kaldı.!"
.
Saygı ve rahmetle...
Büyük şairi saygıyla rahmetle anıyoruz
Bu şiir ile ilgili 35 tane yorum bulunmakta