Baba!
Yine yokluğunu gösteriyor saatler
.....ve şarkılar yine hicaz makamı
Sahi,
Sen varken de,
Hep hicaz mıydı bu şarkılar?
Yoksa bana kalan mı bunlar?
Toplayıp giderken gözlerini benden
Şarkıları da alsaydın ya yanına!
Alsaydın eğer
Böyle her gece
Kadehlere dolmazdı bu kahırlar
Şimdi gri bir kurşun yarası gibi
İçimi deşip deşip
Yokluğunu hatırlatıp duruyorlar.
Sen gideli
Akranlarımın bir çoğu dede oldular.
Oysa benim içimde hala
Babasını delice özleyen
Masum bir çocuk var.
Seni özlemenin hıçkırıklarını
Annesinin dizinde
Ve
Saçları okşanırken susturabilmeyi isteyen
Ama
Bunu yapmaktan utanan bir çocuk!
Ne çok isterdim şimdi
Yokluğuna rahmet okumak yerine.
Varlığında,
Kızınca çatılan o kara kaşlarının altınındaki,
Gözlerinde saklı olan
O muhteşem sevgiyi
Tekrar görebilmeyi!
Kayıt Tarihi : 6.2.2018 18:53:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Emin Akduman](https://www.antoloji.com/i/siir/2018/02/06/baba-294.jpg)
Ana da bedeninin yarısı gidiyor. Sizin şiirlerinizde hep kocaman öyküler gizli
Yürekteki tortulaşan acı dizelere ancak bu kadar yansır. Şiirleriniz iç sesinizin dizelere yansıması adeta. Ben bu kalemi begenerek ve ilgiyle okuyorum. Insan yüreginiz hep sevgiyle çagildasin. Nicelerine!...
Duygu yoğunluğu altında ustalıkla kaleme alınmış, kalemin duygulu şiirler ve vfakâr yönünü gözler önüne seren muhteşem bir şiir olmuş. Şiiri okuduktan sonra ister istemez bir müddet düşündüm: Şiir yazan kişinin, şair olduğu doğrudur. Ancak şairin yazdığı her şeyin de şiir olmadığı, her güzel sözün de şiir olmadığı da doğrudur.
Serbest tarzda kaleme alınan bir şiirin nasıl yazılması gerektiğine kusursuz bir örnek olmuş.
Bu şiiriniz hakkındaki kişisel görüm: Gerektiği yerde gerektiği kadar mısra kullanılarak yazılmış NEFİS bir şiir olmuş.
Arkasında vezin ve kafiye desteği bulunmayan Serbest yazılan şiirlerin bir sanat ve edebi değer taşımasını sağlayacak tek etmen vardır. O unsur da şiirdeki mısraların duygu ve düşünceyi ifade ederken, anlam yüklü olması ve en etkili biçimde bu duygu ve düşünceyi ifade edebilecek donanıma sahip olması gerekirken, Duygu ve düşüncenin şiir metninin bütün yapısına etkin biçimde hakim kılınmasından geçer. Elbette bu da: Duygu ve bilgi yoğunluğunun, kültür birikimi ve doğuştan gelen edebi bir yetenek ile uyumlu ve ahenkli birlikteliğini gerektirir.
Şiir hem vezinsiz kafiyesiz yazılacak, hem de duygu ve ifade etme fakiri mısraların bir araya getirilmesi ile oluşturulacak, üstüne üstlük bir de, aşırı duygu yüklenimi ile çöken mısra yanında duygusuz ve ifadesiz kaldığı için ayağı yere basmayan havada uçuşan mısralar bulunacak; o zaman da : Bülbülün tahtında bülbülün nağmesi işitilmez olur.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda: Sizin bu şiirinizin tamamına hakimiyetinizi ve şiire ustalıkla yön verişinizi, Duygu ve düşüncenin şiir metninin tamamına etkili ve anlamlı olarak ustalıkla aktarış üslubunuzu kutlarım.
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu şiirinizi tam puan ve beğeni ile selamlıyorum
Kardeşimin sayfasına başarılarının devamı dileği ile sevgi ve saygılarımı getirdim. Lütfen kabul buyurunuz.
Şiiri antolojimdeki seçkin şiirler arasına ekliyorum.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Dr. İrfan Yılmaz. - Bodrum.
TÜM YORUMLAR (2)