~ A ~
Özümde senden bir ses,
Candan öte bir nefes
Sırrın gönlümde batın imiş
Gönül senin *tahtın imiş
tozlu bir şemsiye durur
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Devamını Oku
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Sensin hiçbir yerde olmayan
Ve her yerdeki Sen olan
Kâinatın sesini gönlüme açan
Muhammed’de baki bir Sada imiş.
çok güzeldi üstad kaleminden çok şey öğrendik
yüreğinin sesi hep varolsun
tam puan ve saygılar
Öldürüldüğü gece talebelerinden İbrahim Hatekoğlu rüyasında Allah'a soruyor:
- Allahım, ne sırdır ki, kulun Hüseyin Mansur'u bu hale getirdin?
Cevap:
- Kendi sırrımı ona açtım, o, herkese gösterdi. Ben, ona bahşettim; o halkı kendi nefsine davet etti.
güzel bir yolculuktu...tebrikler.tam puan..
EMEĞİNE YÜREĞİNE SAĞLIK TEBRİKLER.
Vahdeti vücut iddiası Hallac'ı astırırken onu asan kişiler tarafından nasıl yanlış yorumlanmışsa, ondan sonra süregelen insanlık tarihinde bu işe kafa yoranların da pek doğru algıladıklarını sanmıyorum. Üzerinde hemfikir edilen İslam bilginlerinin bu konuda fikirleri çok önemli. İbadetle bir makama çıkılabilinir tabiki. O makamların en yücesi peygamberlik makamıdır. Hiç bir peygamberin böyle bir iddiası olmamış. Allah yaratandır. Diğer bütün varlıkta yaratılan. Allah'la tek vücut olmanın tasavvufta nasıl bir yeri var, onu da bilemiyorum. o sebeple çok kritik bir konu olarak gördüğüm bu şiir için içerik bakımından şöyledir demek istemiyorum. Diğer yandan kaleminiz çok güçlü bir kalem. Saygılarımla.
Vahdeti vucudun sır perdesini aralamaya çalışan,yanık bir yüreğin namelerini okumak çok hoş tu dostum.
seni ve yüreğini kutluyorum_______Hamit Körken
AĞACAN;
ALNINDAN ÖPTÜREN BİR ŞİİR.
TEBRİKLER.
SELAM VE DUA İLE.
Güzel bir çalışma olmuş. Kutlarım.
Sayın Mehmet ÇOBAN,
Kaf Suresi ayet16:
Andolsun, insanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz ve biz ona şah damarından daha yakınız.
Ayette belirtildiği üzere O bize şah damarımızdan daha yakındır. İnsan Kainatın yaratıcısına ayna olduğu vakit onun sıfatlarına benzemektedir. Ayna olmaktan kasıt ise kulun rabbinin sıfatları ile hem hal olmasıdır. Bu bağlamda şiir değerlendirilirse Allahın bir vücut giyip insan suretine büründüğü manası çıkmaz. O sonsuzdur. Şiirimde kastettiğim mana Bir kutsi hadiste “Ben yere ve göklere sığmadım, ancak mü’min bir kulumun gönlüne sığdım” ifade edilmiştir.
Dolayısı ile Ene'l Hak kelimesi kendinde ve tüm evrende Allahı kuşatıyor olarak görmek ve hissetmek bu kainatın dili olan insanın bu sözü söylemesi yanlış değildir.
Şiire güzel diyeceğim.. İçeriğine itirazım var..
Doğu felsefelerinden İslam dünyasına gelen vahdeti vücut teorisini ne çok benimser olduk.
Budizmin hindistan kollarına ait düşüncelerinin etkisiyle kültürümüze giren teoriyi ne kadar çok islamlaştırmak istesekte,
Yaratıcı ile yaratılan aynı vücutta birleşmez.
buna inanmak inanca zarar verir..
Ezel olan yaratıllanla
Ebet olan yok edilecekle
Yaratan yaratılanla
eşlenemez, eşitlemenemez, birleşemez, birleştirilemez..
İhlas suresinin anlamlarını iyice icra etmek gerek..
Kalemi, kelamı, yüreği kutlarım. Çok güzel bir anlatım, güzel şiir. Tebrikler Mahir bey.. tampuan+antoloji
Bu şiir ile ilgili 35 tane yorum bulunmakta