Saklama kendini çamların ardına
Adın kadar giz kalma
Ve çık ortaya,
Duysunlar seni
Vadini,
Dereni,
Ve sevgilerini
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Devamını Oku
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Ah nasıl dayanırım Azdavay'ın sesini duyup da susarım? Gözümde canlandı koskoca mazi :) Yani yaşadığım iki yıl. Bunca kısa da olsa çok şey yaşadık ve birikti, kattı hayatıma. Siz anlatırken, ben oralarda dolaştım sayenizde. Çok güzeldir Azdavay çok. Görmek lazım. İnsanı da güzeldir. Huzurlu, sevecen, kendi halinde.
Teşekkürler Erdoğan Bey. Gönlünüzden dert uzak olsun. Tebrikler. Sevgiler.
Azdavay
Saklama kendini çamların ardına
Adın kadar giz kalma
Ve çık ortaya,
Duysunlar seni
Vadini,
Dereni,
Ve sevgilerini
(şair burada gizli bir gerçeğe parmak basarak söze girmeyi tercih etmiş. ADIN KADAR GİZLİ KALMA derken, uzun araştırmalara rağmen nereden geldiği tespit edilemeyen bir isme AZDAVAY ismine vurgu yapıyor. Azdavay' ın çamları, vadisi ve deresinin ayrı bir özelliği olduğunu vurgulayan şair, Azdavay' a kızgınlığını ADIN KADAR GİZLİ KALMA, VE ÇIKSIN ORTAYA dizelerinde haykırırken aynı zamanda içindeki geri kalmışlık zincirinin kırılamamasının ezikliğini ve Azdavay' ın layık olduğu yerde bulunmayışına isyanını da bu bölümde vurgulamış.)
Hep İstanbul adına yazmasınlar şiirleri,
Bırazcık da senin için sözcükler dökülsün,
Ihlamurdan bahsetsinler
Baldan, petekten ve aşıklar köpründen
İnsanlarından bahsetsinler,
O elinde sadece topraktan kalma kirleri olan
Yüzlerinde güneşin verdiği kızarıkllık olan
İçinde sadece hoşgörü ve sevgi barındıran
İnsanlarından
(ve isyan etme, kızma sırası üçüncü şahıslara geliyor. şair, bu bölümde insanların hep İstanbul' dan bahsetmelerinden, hep İstanbul üzerine eser yapmalarından rahatsızlık duyduğunu, Azdavay' ın kendine has özelliklerinin hiç kimse tarafından dile getirilmediğini söylerken; güzelliklerinin kaleme alınması gerektiğine de vurgu yapmakta.)
Birazcık da sen gayret göster
Göster kendini
(Ama, sonunda asıl hatanın kimde olduğunu da belirtiyor şair. bu geri kalmışlığın, bu dağlar ardında sıkışmışlığın en büyük suçlusu Azdavay' ın kendisi. Çünkü, gayret göstermiyor. Şiir Azdavay' a ince bir serzenişle bitiyor.)
Şair, genelde şiirlerinde serbest stili ve yalın türkçeyi kullanmayı seviyor. Diğer eserlerinde görülen, sanat yapmaya zorlanmadan, kelimeleri ve cümleleri belli kalıplar içersinde değişik pencerelere uzatmaya çabalamadan, gönlünden estiğinde, yüreğinden geldiğince, kaleminden aktığınca ne üretilmişse, sade. yalın ve yapmacıksız dizelerle memleket hasretini anlatmış...
kalemine, yüreğine, emeğine sağlık erdoğan ergin...
bu ilk şiir analizim. bir hata işlemişsek affola...
ERDAL ARSLAN
İsmini çok duyduğum azdavay'ı az da olsa burada tanıdım. Ama bu yeterli değil. Daha çok tanıtmak
gerekir. Çünkü bizlerin bütçesi sınırlı. Turistik gezilere çıkamıyoruz. Sizi kutlarım Mehmet Halil.
Bu şiir ile ilgili 3 tane yorum bulunmakta