Ayna Şiiri - Selahattin Yolgiden

Selahattin Yolgiden
7

ŞİİR


1

TAKİPÇİ

Ayna

gece ile gündüzün kavuşma vakti
bütün yelkovanları koptu saatlerin.
kalbim için biçtiğim bu elbisenin
kumaşı kimindi?
kim en çok yandı o at
..........
..........

Selahattin Yolgiden
Kayıt Tarihi : 12.8.2010 17:05:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Onur Bilge
    Onur Bilge

    n’olur sus ve durmadan yalvar SUS ve YALVAR... TEZAT... Mantık hatası...

    BİR HATA DAHA:

    bütün yelkovanları koptu saatlerin.: Topu topu bir tane zaten. Kaç tane ki?

    yelkovanları koptu bütün saatlerin: DOĞRU olan bu!

    Cevap Yaz
  • Lara Açanba
    Lara Açanba

    kim söyleyebilir bana...şiirinizin ses yükünü alıp götürsem ve hafiflese olabildiğince...şiirlerinizdeki bütün kafiyeleri yaksam...doğum günü
    m hıdırellez de...ve şiirinizin yalannn bütün aşklarını şiire batırıp çıkarsam..zulüm müdür bu...cezam ne olaki merak ettim...

    Cevap Yaz
  • Lara Açanba
    Lara Açanba

    muhalif olma..şairin elindeyken yere bıraktığı bir aşk gibidir...biz şiiri önemli bildik...ruh için...ve yeryüzündeki canlı için...bir şiir canlıların adaletli evrenine nasıl ışık tutar bir bilseniz...bilirsiniz de...biraz uzak durup...görmek istersiniz olup_biteni;...insanın sökülen uzuvlarına nasıl masum gözlerle sessiz kaldığını...burası bizimdir...sizin kadar ve burası şiirlerindir bildiğiniz üzre...amma velakin şiir bir adım öne geçmez...yol yordam bilir/insandır hakkı zevklenerek yiyen...yedirtmeyiz..hem valla hem billah size...sürülmekten ve hele ölümden nice korkalım...bir can vardır...o da fazlaysa alırsınız o kadar...amma velakin(dikkat iki kere oldu)...biz şiire varmak için yola çıktık...önümüzde niye engel olursunuz ki!...durun bakayım şöyle...şiir geliyor...duydunuz mu

    Cevap Yaz
  • Nazır Çiftçi
    Nazır Çiftçi

    Bu elbisenin kumaşı okunmasını istenmeyen şiirdi.Dostça kalınız.19.08.2010 // Ankara

    Cevap Yaz
  • Mustafa Ceylan
    Mustafa Ceylan

    Saygıdeğer Dostlarımızın çoğu, şiirin RUH KÖKÜ' ne-mesajına,söylemine inip görüşlerini bildirdiğinden, onların çoğuna aynen katılmakla beraber, noksan kalmasın diyerek,

    Şiirin ses yüküne göz atalım bizde, olmaz mı?
    *******************************************************

    gece İ-le gündüzün kavuşma vakTİ
    BÜ-tün yelKOvanları kopTU saatlerİN.
    kalBİm İÇİn BİÇ-Ti-ğim BU el-Bİ-senin
    KUmaşı Kİ-MİnDİ?
    Kİ-m en ÇOk yanDI o ateşte
    gövde çe-Kİ-lmez BİR-r yük ol-MU-ş-KE-n RU-ha
    Kİ-m bu a-DI-MI tekrarlayan DU-rmadan
    Kİ harfle-Rİ kaybo-LU-p gi-Dİ-yor zamanda
    Kİ-m BU karan-LI-k sokaklarda, elle-Rİ cebinde
    ha-Kİ pal-TO, akşam DÜ-DÜ-ĞÜ, karavana…
    n’olur sus ve DU-rmadan yalvar Kİ
    Bİ-r zaman sonra SU-re-Tİ-Mİ gö-RÜ-r-SÜ-n bel-Kİ
    YÜ-ZÜ-mden utanan SI-rsız aynalarda.



    ***
    Vak-Tİ
    Kop-TU
    Biç-Tİ
    Pal-TO
    Sure-Tİ


    ***
    Yel-KO
    KU-maşı
    Kİ-min
    Kİ-m
    Kİ-harfle
    Kİ-m
    Ha-Kİ
    Yalvar Kİ
    Bel-Kİ

    DU-Dİ-BU-Bİ
    ***************
    BÜ-tün
    kal-Bİ-m
    Bİ-çti
    BU elbise
    el-Bİ
    yan-DI
    Bİ-r yük olmuş
    a-DI-mı
    DU-rmadan
    Gi-Dİ-yor
    BU karanlık
    DÜ-DÜ-ğü
    DU-rmadan
    Bİ-r zaman

    Ses yükü bakımından bu tekrarlar sebebiyle bana göre, şiir vasat bir şiirdir.
    Zira,
    Şiir, seslerin ahenkli raksıdır. Aynı yer ve aynı sesler etrafında baştan sona dönüp duran, kulakta rahatsızlık yaratıp, iç ahengi kendi çırpınışlarıyla bozan şiirler bana göre 'zayıf' şiirlerdir. Hem sonra, bu şairimizin sadece 2 şiiri varken, 'ödül aldı' diye, bu sitede, senelerini, ruhunu, yüreğini sayfalara nakışlamış şairlere karşı bence (sadece 2 şiiri bulunması sebebiyle) yapılan bu seçki, zamansız ve hatadır. Ayrıca, 2005 lerde kalmış bir çalışma.

    *

    Ödül…
    Evet…
    Rahmetli Aziz Nesin’den duymuştum. Türk Dil Kurumu O’ nun bir eserine ödül vermiş, ödül töreni, düzenlenecekti. “Bu ödül alan eseri, bundan birkaç sene önce aynı kuruma yarışmaya gönderdim, sıraya bile alınmamıştı. Ne zaman ki, bu çalışmamız yurt dışında bir kaç dile çevrildi, tek harfi bile değişmeden şimdi ödüle lâyık görülmekte. Bu ülkede, ÖDÜL SIRASI GELENE VERİLİR. Demek ki, bizim de sıramız yeni gelmiş” deyip verilen ödülü kabul etmemişti.
    Umarım, şairimizin bu YOLGEÇEN başlıklı şiiri değildir ödül alan.

    *
    Söylem-ifade ediş-kurgulamaya bakalım:
    ***********************************************
    -HAZIRLIK-NESİR
    **********************

    “Gövde çekilmez bir yük OLMUŞKEN ruha” mısraına kadar
    ---birinci mısra(hazırlık)
    ---ikinci mısra (sonuç) şeklinde gelmekte;
    Yani;
    DÜZ BİR NESİR parçasını MAKASLAMAK gibi bir işlem. Deneyelim bakalım, öyle mi?

    (((gece ile gündüzün kavuşma vakti bütün yelkovanları koptu saatlerin.
    kalbim için biçtiğim bu elbisenin kumaşı kimindi?))

    İŞTE BU KADAR BASİT ve ORTADA bir söylem.


    -DERİNLİK ve SORGU
    ****************************

    'kim en çok yandı o ateşte gövde çekilmez bir yük olmuşken ruha
    kim bu adımı tekrarlayan durmadan ki harfleri kaybolup gidiyor zamanda
    kim bu karanlık sokaklarda, elleri cebinde haki palto, akşam düdüğü, karavana…'

    Burada SORGUlamalarla şiir DİLİ oluşturulmaya çalışılmıştır. Fakat tekrarlar şiirin mısra işçiliğinin çizgisini bozmuştur.
    Oysa,
    Derinlik ve sorguda, şiirin sesle süslemesi gerçekleştirilebilirdi.

    -FİNAL
    ************
    “n’olur sus ve durmadan yalvar ki bir zaman sonra suretimi görürsün belki yüzümden utanan sırsız aynalarda.”

    Final ile önceki bölümler bağlacı yok. Kopuk.

    *
    Şairin başarılı olan, öteki şiirlerini bu sitede(antoloji.com)da okuyamayacak isem, kendisine, şiir yolunda başarılar dilerim.

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (24)

Selahattin Yolgiden