Pencerede bekler,yolum bakıyor
Şimşek bakışları, canı yakıyor
Gerdanına mavi boncuk takıyor
Sanki aksunadır, Nilde dolaşır
Benim sevdiğimdir yoktur öncesi
Ne güzeldir yüzü, cennet bahçesi
Sen benim sarhoşluğumsun
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Devamını Oku
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
S.A ÜSTADIM HECE OLAN ŞİİRLERİNİZ OKUDUM HEPSİ GÜZEL HATALARIN AZ BAŞARILAR DİLERİM GÜZELDİ
Kafiyeli şiir yazmak büyük bir iştir. Zordur .Çünkü bir bütün olup uyum sağlaması satırların ve anlatımı dimdik tutmak büyük meşgat ister. Çok başarılı ve anlatımı enfes bir şiir. Kaleminiz çok kuvvetli .Emeğinize yüreğinize sağlık. Gül olup atılsam çamur batağa yinede gül diye koklarmısın kısmı çok etkileyici bir son olmuş hayran kaldım şiirinize.Saygılarımla
çok güzeldi.. Gül Doğan
Siyah zülüfleri misler kokuyor
Şimşek bakışları aşkı dokuyor
Fırat suyu gibi cana okuyor
Sanki aksunadır nilde dolaşır
Tebrik ediyorum çok güzel gönlünuze sağlık
Duyguları yalın bir dille güzel aktarmışsın Cengiz bey... Okurken tad aldım... Biçimde taraf tutmak kadar zararlı tavır olamaz şiire... Serbest şiir de, vezinli şiirde kendi kuralları içerisinde duyduyu yansıtabildiği ölçüde başarılıdır... Bitmeyen tartışmaları içerisinde herkes kendi tarzını baskıladığı sürece yapıcı değil kavgacı sonuçlara yöneliriz... Buda sanat içinde olmaması gereken bir husus... Sevgi ve saygılar....
Şiirin de sözcükler mengeneye sıkıştırılmış, ve bir sürü ıvır zıvır sözcük doldurmuşsun ve bu nedenle öz biçimi içinde kıvranıyor. Aşağı da Ayhan Uçar'ın yazısını okursan anlarsın; Tüm şiirlerin böyle olduğu için anlaman da zor ama sen yine de oku;
'Şairin ruhundaki öz, şiirde, kendiliğinden kendi biçimini yaratır. Zira Eliot’un dediği gibi, şiir biçimden önce gelir. Çünkü biçim, bir kimsenin bir şey söyleme çabasından büyür.Günümüzde, serbest nazım ki bu, vezin, kafiye gibi kayıtlara bağlı olmayan nazım biçimi geçerlidir.
Dünya edebiyatında, Whitman, Arnold, Heine, Eliot, Claudel, Eluard bu akımın önemli şairleridir. Bizde ise bu akımın öncüleri, Cenap Şehabettin, Orhan VELİ, Melih CEVDET, Behçet NECAİTİGİL,Oktay RIFAT dır.
Nurullah ATAÇ, “şiir zevkinin ancak serbest nazımdan sonra başladığını sanıyorum. Serbest nazımdan önce yalnız bizde değil, Avrupalılar da bile şiir kitapları bir takım tatsız, tutsuz, lüzumsuz, eciş bücüş mısralarla doludur. En büyük şairleri dahi onlardan kaçınamaz. Şiirden anlamak, gerçekten ahenkli sözden anlamak, serbest nazmı sevmekle, iç ahengini kavramakla başlamıştır “ demektedir.
Şiir tarihimizde, vezinsiz, kafiyesiz şiir akımı, günümüze kadar gelen tartışmalı bir konudur. Cahit TANYOL, bu konuda şöyle demektedir: Şiirde vezin ve kafiyeyi atmak gereklimiydi?
Bir bakıma gerekliydi. Fakat, bununla vezin ve kafiyenin gereksizliğini söylemek istemiyorum. Yalnız bu tepkinin bizi gerçek şiiri anlamaya götürmesi yönünden faydalı olduğu kanaatindeyim demektedir.
Bir çok şairler, keman çalmasını bilmediği halde koltuğunda kemanla dolaşan adama benzerler. İşte kafiyesiz şiir söyleyen gençler bu gibilerin sahtekarlığını açığa vurmak için o aleti kırmakla iyi bir iş gördüler. Vezinli kafiyeli binlerce tekerleme ve klişeleşmiş hayaller Türk şiirinde tekrarlanıp durdurmuştur. Vezinsiz ve kafiyesiz şiir cereyanı bu klişelerden şiiri kurtardı ve kötü şairi, dayandığı en sağlam destekten mahrum etti.'
Ayhan Uçar
Bestesi eksik, türkü tadında, gönül damağımda tadı kaldı...Tebrikler
Sevgi ve saygıyla....
Aşıkça yazılmış harika dizeler..Kutluyorum..Sevgi ve selamlar.
Bu şiir ile ilgili 8 tane yorum bulunmakta