Aşk Mönüsü Şiiri - Yorumlar

Nazım Hikmet Ran
273

ŞİİR


2131

TAKİPÇİ

Sen sabahlar ve şafaklar kadar güzelsin
sen ülkemin yaz geceleri gibisin
saadetten haber getiren atlı kapını çaldığında
beni unutma
ah! saklı gülüm
sen hem zor hem güzelsin
şiirlerimin ılıklığında açılmalısın

Tamamını Oku
  • Fazlı Humar
    Fazlı Humar 19.12.2009 - 23:32

    ve bilirim ki...
    seninle öldüm...
    seninle yaşıyorum...
    sevgi ile...
    aşk ile...
    bir daha...
    .
    kızıl deli...

    Cevap Yaz
  • Burak Keskin
    Burak Keskin 05.10.2009 - 13:29

    gelir arkadasım nazım gibi cok degerlerimiz var ama ortaya cıkartılmıyorlar ! =)

    Cevap Yaz
  • Aslı Şengül
    Aslı Şengül 23.03.2009 - 00:25

    bir daha gelirmi diye düşünüyorum dünyaya bu kadar büyük usta..

    Cevap Yaz
  • Nezih Mekân
    Nezih Mekân 05.10.2008 - 02:54

    İyi ki edebiyatımıza adınız yazılı üstat! Daima okunacaksınız!

    Cevap Yaz
  • Tuğba Özbek
    Tuğba Özbek 30.09.2008 - 16:39

    o gitti sandım; içim sızladı neyseki yanımdaydı.
    o gitti sandım; bu son kavga bu son ayrılık diye yandım,
    vurdum kendimi duvarlara, attım kendimi açık havaya,
    doloştım cadde cadde, sokak sokak korkak ve ürkek,
    o gitti sandım dönmez diye ağladım ağladım ağladım
    telefonu parçaladım, aynaya bakmadım, sadece acıyla yandım,
    o gitti sandım oysa gitmememiş yanımdaymış kaybetmekten korktuğum o sadece bana kırgınmış ama gitmemiş.

    Cevap Yaz
  • Hazan Karlıdağ
    Hazan Karlıdağ 04.12.2007 - 16:23

    Rubailerden


    İnsan
    ya hayrandır sana, ya düşman.
    Ya hiç yokmuşsun gibi unutulursun
    ya bir dakka bile çıkmazsın akıldan...


    *************************************************
    Kim bilir belki bu kadar sevmezdik birbirimizi
    uzaktan seyredemeseydik ruhunu birbirimizin.
    Kim bilir felek ayırmasaydı bizi birbirimizden
    belki bu kadar yakın olmazdık birbirimize...
    **************************************************
    Gün iyiden iyiye ışıdı artık,
    tortusu dibe çöken bir su gibi duruldu, berraklaştı ortalık.
    Sevgilim, sanki seninle yüz yüze geldim birdenbire :
    aydınlık, alabildiğine aydınlık...
    **** ************ *******

    Cevap Yaz
  • Hazan Karlıdağ
    Hazan Karlıdağ 30.11.2007 - 09:42

    Şiirin devamı ve rubailerden bir örnek de benden...
    Büyük şairin bu şiirini okurken bana yazılmış kadar benim oldu bu şiiri.şiirler böyledir işte..her şiir kendini bulduğun kadar senin, içine girebildiğin kadar şiirin ,etkilidir..şiir anlayabilene çok şey anlatır...ne için ve ne duyguyla okunduğuna bağlıdır..


    Sen sabahlar ve şafaklar kadar güzelsin
    sen ülkemin yaz geceleri gibisin
    saadetten haber getiren atlı kapını çaldığında
    beni unutma
    ah ! saklı gülüm
    sen hem zor hem güzelsin
    şiirlerimin ılıklığında açılmalısın
    sana burada veriyorum hayata ayrılan buseyi
    sen memleketim kadar güzelsin
    ve güzel kal


    RUBAİLERDEN

    ''Sarılıp yatmak mümkün değil bende senden kalan hayâle.
    Halbuki sen orda, şehrimde gerçekten varsın etinle kemiğinle
    ve balından mahrum edildiğim kırmızı ağzın, kocaman gözlerin gerçekten var
    ve âsi bir su gibi teslim oluşun ve beyazlığın ki dokunamıyorum bile...

    Cevap Yaz
  • Süleyman Sahutoğulları
    Süleyman Sahutoğulları 27.09.2007 - 21:48

    Şiir sade aşk ve sevgi konularını işlememelidir,bunun yanında toplumun sorunlarına,dönemin politik olaylarına da yönelmelidir bu iki olguyu yoğurabilmektir şiir,insanları aydınlatabilmektir şiir,basit dizelerden oluşmamalıdır,sanatla iç içe olabilmelidir şiir...NAZIM USTA'YA selam olsun........

    Cevap Yaz
  • Süleyman Sahutoğulları
    Süleyman Sahutoğulları 27.09.2007 - 21:42

    Şiir sade aşk ve sevgi konularını işlememelidir,bunun yanında toplumun sorunlarına,dönemin politik olaylarına da yönelmelidir bu iki olguyu yoğurabilmektir şiir,insanları aydınlatabilmektir şiir,basit dizelerden oluşmamalıdır,sanatla iç içe olabilmelidir şiir...NAZIM USTA'YA selam olsun........

    Cevap Yaz
  • Namık Kara
    Namık Kara 23.09.2007 - 20:47

    Sorun, şiirin –üstelik insanın kendi şiirinin- çıkmazda olduğunun bilincine varmaktır. Bu çıkmazın bilincine varmak biraz da çözmek demektir onu.
    Şiirimiz, -dolayısıyla edebiyatımız, çünkü ülkemizde edebiyatın, hatta bazı toplumun bir çok sorunları, açık kapalı, şiirde tartışılır, şiirde çözülür yahut çözülmez veya bu sorunlardan şiirde vazgeçilir. Belki de sağlam düşünce zemini kurulmamış bütün ülkelerde böyledir bu- gerçekten bir çıkmazdadır. Nasıl ki Nazım sonrasında da, Orhan Veli sonrasında da çıkmazda idi. Çünkü şiirin çıkmazı, yukarıda değindiğimiz sebepten insanın çıkmazına, toplum çıkmazına sıkı sıkıya bağlıydı ülkemizde. (Belki de bir bakıma şiirin görevi hep çıkmazda olmaktır. Rahat işleyen şiir kuşku vermelidir. Belki yaşanandan geride kalmıştır onun için. Divan şiiri hiç çıkmaza düşmedi, Hiç değilse Tanzimata kadar düşmedi. Çıkmaza giren insan’la sarsıldı ve eskidi. Hece geride kalmayı kabullenerek başladı, onun için çıkmazda değildi. Sık sık dalgalanan, dalgalanmaları büyük bir toplumda, toplumu, yaşanandan değil, bir çeşit vocabulaire’den kovalıyordu, sunulmuş sözcüklerden izliyordu. Buna boyun eğmişti).
    Şiir çıkmazda. Şimdiye değin, ne romanın, ne tiyatronun, ne sinemanın izleyemediği, anlayamadığı bir çıkmazda.Belki yalnız öykü’nün farkına vardığı bir çıkmaz.
    Bu çıkmazın en önemli sebeplerinden biri, şiirin kendi sebep ve sonuçları (denebilirse bir çeşit otofaji) ise, öbür nedenleri arasında, toplumsal koşulların, toplumsal dayanakların değişmesi, yani insanın, insanın alıp veremediklerinin, insan ilişkilerinin değişmesi ise, önemli bir başkası da: geri, sorunsuz, bilinçsiz gelişen insanın, dolayısıyla şiirin imkanlarına kadar anakronik bir ortamın ve buna bağlı bir şiir ortamının türemesidir. (Bu ortamın bahse deymeyecek kadar önemsiz, etkisiz olduğunu söyleyecekler çıkabilir. Önceleri biz de böyle düşünüyorduk. Ama şiir kendi başına yaşayan, soyut bir yaratık değil. Geldiği sebepler, seslendiği, seslenmek zorunda olduğu yerler var. Ülkemizde daha bir süre, sözü edilmeye deymeyen şeyleri yılmadan ortaya koymak, tartışmak zorundayız. Herkes, savaşmaya zorunlu olduğu şeylerin, budalaca çetinliğini bilmek, hesaba katmak zorundadır.)
    Her beğenin bir ortamı, her tür şiirin bir alıcısı vardır. Yapılmakta olanı kimsenin küçümsemeye hakkı yoktur. Ama budalaca aşk şiirlerin, budalaca biçim denemelerinin birdenbire yarattığı ortama, ses çıkarmamaya, görmezden gelmeye pek katlanamıyor insan.
    Şiir çıkmazdadır. Bütün şiir yazanlara, edebiyat yazanlara hatırlatmak gerekir: Şiir çıkmazdadır. Çünkü insan çıkmazdadır, sorunlar çıkmazdadır, Toplum değişiyor, insan değişiyor, insanın yeri değişiyor, insanın ilişkileri ve sorunları değişiyor. Ülkemizde en azından birtakım kavramlarla yeni yeni karşılaşıyoruz. Şiirin en azından artık bir avunma, oyalanma değil, bir saptama, belki bir önerme olduğu anlaşılıyor.
    İnsanın doğasıyla şiir değişiyor. Bu değişme ancak değişmenin ve değişenin, eskimenin ve eskiyenin farkına varmakla izlenebilir. Bilgi şartı yanında bunları ayırt etmenin asgari baz’ı sağlam bir duyarlılıktır.Yüzyılımızın bütün gereçleri de bunu sağlamaya elverişli üstelik. 1930’un eksik idealizm’i 1940 realizm’i ve 1950’nin hastalıklı romantizm’i ile bugünün insanın betimlemek mümkün değil.
    Evet şiir çıkmazda. Çünkü insan çıkmazda. Ama bütün sorun bir çıkmazın bilincine varmakta. Şiirin çıkmazda olmadığını düşünenlerden yana değiliz.
    Çünkü bu çıkmaz; bilince, bilgiye, uygunluğa, çağdaş şaire ve insana yeni bir imkandır

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 70 tane yorum bulunmakta