Hasan Aydın
Aşık Noksani....Hasbihallerinden... Net alıntısıdır... Devrin Sümmanisi diye tabir edilen Aşık islaminin şahsen ricam üzerine cevap olarak açtığı bir değişme örneğidir Cenabı hak her ikisinden de razi olsun....
Aldı NOKSANİ
Ben mürşidim diyen noksâna gelsin
Mürşid kimdir, onun nişânı nedir?
Evliyâ buyruğun okuyup bilsin
Yetmiş üç farzı var, beyânı nedir?
Aldı İSLÂMİ
Mürşidim demekle mürşid olunmaz
Mürşidin nişanı rûşan olmaktır
Havada uçmakla gökte kalınmaz
Hallaç gibi Hakkta zişan olmaktır
Dâvet edilenler icâbet etsin
Suyun üzerinde balıkla gitsin
Sineklerle gökyüzünde seyrettin
İblisin mekrinde asan olmaktır
Yahudi yetmiş bir fırkada idi
Nasaralar yetmiş iki eyledi
Ümmetim yetmiş üç olacak dedi
Nebînin izine basan olmaktır
Beyânı ashâb-ı Uhud’la Bedîr
Güzideler cennetle müjdelidir
Suâlsiz girecek muhammedîdir
Şah Hüseyinin ile Hasan olmaktır
Aldı NOKSANİ
Dört kapı, kırk makam, oniki erkân
Onyedi tarîki eylesin beyan
Talibin gönlünde koymasın güman
Bildirsin cân içre cânanı nedir?
Aldı İSLÂMİ
Dört kapının kilidine yüz tane
Anahtar varetmiş sâhib bahane
On yedi tarîkin hepsi şahane
Maharet müstakim basan olmaktır
Varlığın temeli Dîn ile imân
Cenneti firdevstir tutulan gümân
Hamsede mirâca dikkat et aman
Divânında ben’i yasan olmaktır
Mevcûdatın özü kıldı nûrunu
Meleklerden ihdas etti surunu
O Rasulle idrâk edip varını
Bicanken gönülde susan olmaktır
Aldı NOKSANİ
Kâmil mürşid herbir müşkili seçer
Ona teslim olan Kevser’den içer
Tâlibin yetmiş bin hicâbın açar
Gösterir cenneti, nirânı nedir?
Aldı İSLÂMİ
Âriftir şuara tarife gelmez
Hablûllahı tutan esrârsız kalmaz
Ba’dei kevseri içmeyen gülmez
Habibin sadrında asan olmaktır
Yetmiş bin hicâbın üstüne çıktı
Cibril müntehada boynunu yıktı
Hâbîb’ini dâvet eyleyen Hakk’tı
Akla mugâyirde mihmân olmaktır
Müntehadan refref aldı götürdü
Beş vakiti elli vakte yetirdi
Ümmetine hediyeyi getirdi
Cehri hafî zikri dilşân olmaktır
Aldı NOKSANİ
Bu mânayı bilen mürşid tamamdır
Ameli olursa, Oniki İmamdır
Kalbi Beyt-i Hüdâ, şâh-ı âlemdir
Yedi bahir içre ummânı nedir?
Aldı İSLÂMİ
İslâmın imânın özü temeli
Besmeleyle hamdü senâ demeli
On iki imâmın evveli Âlî
İzde küheylânı rahvân olmaktır
Mü’min kâlbi beytullahdan ileri
Hâlbuki topraktan kemikle deri
Mâyâsına nakşettiği cevheri
Nûrunun Rûhuna kurban olmaktır
Yedi kat göklerin yedi kat yeri
Yed’i ile yapmış Rab cehennemi
Ümmül kitâb Yed’i âyettir hemi
Ledünni FÂTİHÂ; bûrhân olmaktır
Aldı NOKSANİ
Bu sırra ermeyen mürşid olamaz
Hırsı nefse uyan, özün bilemez
Tamah için gezen, Hakk’ı bulamaz
Ne bilsin, ikrârı, îmanı nedir
Aldı İSLÂMİ
Arşta esrâr gördü idraki gitti
İlâhi aşk ile yanarak tüttü
Tam iki bin sene bedduâ etti
Düâsıyla perperişan olmaktır
Hasudluk zırhını sırtına giyen
Firavunlar gibi ene’ye uyan
Nemrud kılıcına balığı koyan
Sırrı İlâhide rûşân olmaktır
İmân gülzârına yaklaşmayana
Münkirandan mel’âneti duyana
Tanrısı ulutunca uluyana
İslâm dîni için düşman olmaktır
Aldı NOKSANİ
Har nerdedir bilmez, yalanı söyler
Evlâddan’ım deyip, yalan söyler
Gerkes gibi her bir cîfeye konar
Tanımaz yahşiyi, yamânı nedir?
Aldı İSLÂMİ
Har ağılda olur, leşkerliğinden
Harda idrak yoktur, ebhârliğinden
Yalancı şeytanın askerliğinden
İstiğfar ederek pişman olmaktır
Bülbül gülün aşkı deve dikenin
Peşi sıra gider bilmez çekenin
Çukur mezbeleye cîfe dökenin
Üzerine çıkıp hışman olmaktır
Gerges ebâbildir ebrehe için
Vazifelendirdi yaratan niçin?
Cezâsını çeker sâhibi suçun
Harami bünyesi şişman olmaktır
Münkirana haram kıldı emânı
Çünkü arşa çıkar inkâr dumanı
Sadâkatle yahşi ile yamanı
Cennette gülerek gülşân olmaktır
Aldı NOKSANİ
Bu üç sıfatta bulunanlar mattır
Nefsine kul olan, şeytan-sıfattır
Gıybet-bûhtan eder, sanır âyettir
Ak üzre farketmez karayı, nedir?
Aldı İSLÂMİ
Münâfıklık alâmeti üç sıfat
Muvâfıkı mehabettedir rıf’at
Emâre i masiyeti nâra at
Sıratlar üstünde rûşan olmaktır
Şeytanı lâindir hevâi heves
Onu hıfzedecek edebi kafes
Lâf cambazı hem gammaz hem mülevves
Kökleyince bağ u bostan olmaktır
Farketmek elbet zor karayı akı
Kâ’be örtüsünün irengi ne ki?
Minâre arası mahyalardaki
İşâretlerde gülistan olmaktır
Aldı NOKSANİ
Noksani aç gözün mürşidi tanı
Bâtının görünce teslim et canı
Bir kapıya bend-ol, öğren irfânı
Göresin küfr-içre îmanı nedir? ...|
Aldı İSLÂMİ
Basar ile bakar isen NOKSANİ
Taşın mihengine koydum bak seni
Kuldur; kulun olacaktır noksanı
Gözün gördüğünde ı’yân olmaktır
Manâyı mevhuma mücehhez ilim
Sürçi lisan edebiliyor dilim
Be’nin altındaki nokta, kefilim
Kuru derelerde ümrân olmaktır
Kültür eylediler kutlu irfânı
Ehl-i arifânın donuyor kanı
Günâhı sevâbı halkeden gâni
Masiyet içinde balban bulmaktır
Denilmiş doğru arayın çinde
Öyle günâh var ki sevâp içinde
Öyle çok sevâb var günâh, suçunda
Batıl güzergâhta gülşan olmaktır
Zahir batın iki hece İSLÂMİ
Gündüzün yorganı gece İSLÂMİ
Yoktur: çözülmez bilmece İSLÂMİ
Esrâr çözen pir dervişan olmaktır
Kayıt Tarihi : 7.12.2016 21:03:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!