Dün gece sen gidiyordun!
Fütursuzca savuruyordun cümlelerini
Lime lime doğruyordun ciğerlerimi
Tırnaklarımı avuçlarımda kanatıyordum
Kızılcık şerbetini yudumluyordum; dudaklarından
Bir volkan patlıyordu, dişlerimin arasından
Sen duymuyordun…
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Devamını Oku
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
iyi ki yüreklerimizin yapısı süngerimsi kemiksi olsaydı alimallah bu duygusal sarsıntılarda çatır çatır kırılırdı tebrikler saygılar selamlar şairem
ŞİİR ATÖLYESİ / RUKİYE GEMİCİ / ARAF ADLI ŞİİRİN İRDELENMESİ / TOPLU SONUÇLAR
02 Şubat 2009 tarihli şiirimize ait değerlendirmeler aşağıdaki gibidir. Katılımlarınızdan dolayı siz dostlarıma teşekkür ediyorum...
Not: Arşive eklenmiştir.
******************************************************************************************
Kimden: ŞÜKRAN AY (Bayan)
Kime: Grup: Grup Ütopya
Tarih: 2.2.2009 12:48 (GMT +2:00)
Konu: Yn: ŞİİR ATÖLYESİ / 02 ŞUBAT 2009 / RUKİYE GEMİCİ / ARAF
1- Şiirin konusu, teması ve bütünlüğü
Şairimizin şiirinde ilk dikkatimi çeken şiirin ana temasıyla Sevgilinin gidişinden duyulan hüzün ve bedbaht oluş durumuyla harikulade bir şekilde tüm temayı kapsayan başlığı.Bu kadar yoğun bir duygunun ifadelendiği dizelere cennetle-cehennem arasında kalan bir dağ mak anlamına gelen Araf kelimesinin imgesel kullanımı sonderece uygun düşmüş.
Sevgilinin gidişi ve buna binaen hissedilen duygu bütünlüğü tüm dizelerde baştan sona hakimiyetini sürdürmüş.
Şiir okurun kendini bulduğu, kendinden birşeyler hissettirdiği oranda şiirdir.
Yani okur benliğini bulmalı.
Şair anlatmak istediğini anlatırken, seçilen kelimeler ve kurulan cümleler sonderece anlam zenginliği katmıştır esere.
Yine anlatımdaki zaman birliğinin dizelerde korunması.Bunu yenilenen dizelerlede vurgu şeklinde yapılması anlamı dahada derinleştirmiştir, eserin ses ve aheng gücünü güçlendirmiştir.
-
2- Şiirin biçim özellikleri:
Şair eserini serbest nazım ölçülerinde yazmış.Kuralları dahilinde Sonderecede başarılı olduğunu düşünüyorum.Kıta başlarında yenilenen 'Dün gece sen gidiyordun' dizeside hem yapısal olarak hem ahenk,ritm ve ses uyuşması bakımından şiire yakışır zerafet ve doygunluk içeriyordu.
-
3- İmge ve betimleme, sözcüklerin seçimi:
Divan Edebiyatı nazmında Hüsnü Tatil diye nitelendirdiğimiz bugün modern şiir anlayışında imge diye eserlerimizde kullandığımız aracın bu eserde de şairimizce sıkça kullanıldığını görüyoruz.
Aslında benim şahsi görüşüm, imgeleri kullanırken mantık çerçevesinde kullanılsa yani abartıda sonuçta eskiden beri eserlerde kullanılan bir sanat ama fazla anlamdan uzaklaşmadan yakın imgeler kullanılsa diyorum mesela eserimizde
şairimiz 'Bir volkan patlıyordu, dişlerimin arasından ' Belki fevkalede sinirlenme duygusunun verilmeye çalışıldığı bu dize.
'Makberi ekiyordun, alın yazıma' Bu dizede makber ekilmez kazınır.
Diğer kullanılan tüm imgelerin gerçeğe dayalı ve anlatılmak isteneni tam veren imgeler olduğu görülmekte.
-
4- Ses uyumu, ritmi ve ahengi
Diğer maddelerde de değinmiştim ses uyumu ve ahenk tek kelimeyle mükemmel.
-
5- Şiirselliği, coşkunluğu, okuyanı ne kadar kavradığı, ne kadar etkilediği
Duyguyu yüklenmiş dizelerin gerek kullanılan imgelerle,betimlemelerle gerekse şairin uslubünün zerafetiyle okurunu ana duygu olan hüzünü verdiği, etkilediği kaçınılmaz.
-
6- Konuya göre, yazıldığı dönem ve atmosferle ilişkisi.
Konuya göre bir aşk şiiri her dönemde yazılmıştır.Yazıldığı döneme ilişkin arı,sade bir dil kullanılmış.Nazım şekliyle,ve imgesel anlatımıyla modern şiir ve yakın ve şimdiki zamanı kapsadığını göstermektedir.
-
7- Şiirin dinamizmi, okuyucuyu geleceğe taşıyıp taşımadığı
Şiirin dinamizmi ve geleceğe taşıması yönünde tabiki tam puan.
-
Nacizane Sayın Rukiye Hanım,tümüyle emek ve duygu işi bu güzel eserinizi canı gönülden kutlarım.Kendimce bildiklerimi eserinizi okuyarak paylaşmaya çalıştım.
Gönül sesiniz daim olsun.Paylaşımınız için teşekkür ederim.
Sevgiyle.
******************************************************************************************
Kimden: Öner Tarık (Bay, 47)
Kime: Grup: Grup Ütopya
Tarih: 2.2.2009 14:43 (GMT +2:00)
Konu: Yn: ŞİİR ATÖLYESİ / 02 ŞUBAT 2009 / RUKİYE GEMİCİ / ARAF
1- Şiirin konusu, teması ve bütünlüğü
Şair arkadaşım gzüel bir konu seçmiş.Hüzünlü bir anda isyan edercesine yazmış dizelerini.Başlık olarak Araf'ı imge olarak kullanmakta.Şiirin bütünü ile tezat oluşturmamakta.
2- Şiirin biçim özellikleri
Serbest şiirlerde biçimden bahsedilmemeli diye düşünüyorum.Aykırılık ararsak herhangi bir aykırı yanı yok.Tersine konu ve anlatım olarak güzeldi.
3- İmge ve betimleme, sözcüklerin seçimi
İmgeler bütün olarak bakıldığında şiir ile örtüşmekte ancak yer yer fazla imge kullanılmış.İmge bana kalırsa çok kullanıldığında anlam kaybına yol açmakta ve şiiri anlaşılmaz bir hale koymakta.
4- Ses uyumu, ritmi ve ahengi
Şiiri önce sesli okudum.Sonra bir daha okudum.Bence ritm ve ahengi güzel.Ses uyumunu ise hece şiirlerinde aramaktayım.
5- Şiirselliği, coşkunluğu, okuyanı ne kadar kavradığı, ne kadar etkilediği
Şiirler yaşamın içinden gelmektedirler.Şair anlatmak istediklerini yer yer imgeler ile güzel bir şekilde aktarmakta.Okur şiirde kendisini arar ve bulduğu oranda sahiplenir şiiri.
6- Konuya göre, yazıldığı dönem ve atmosferle ilişkisi
Şiirin yazıldığı dönem şairin bir iç hesaplaşması döneminde yazılmış ve o atmosfere uygun bir anlatımı var.
7- Şiirin dinamizmi, okuyucuyu geleceğe taşıyıp taşımadığı
Şiir içeriği itibariyle bir dinamizm yakalamakta.Geleceğe taşıması ise mümkün.'Yaşadıklarımız olmasa idi şimdiki bizler olmazdık yada şu an ki düşünce de olmazdık' cümlesi ile değerlendirdim.
Genel olarak şiir uzun bir dille anlatılmış.Ama bu şiirin anlam kaybetmesine yol açmamış.Okuru sıkmadan güzel bir dille aktarılmış.Arkadaşımı yazdığı şiir için kutlamak isterim.
******************************************************************************************
Kimden: Yakamozsakini (Bay, 37)
Kime: Grup: Grup Ütopya
Tarih: 2.2.2009 14:40 (GMT +2:00)
Konu: Yn: ŞİİR ATÖLYESİ / 02 ŞUBAT 2009 / RUKİYE GEMİCİ / ARAF
Rukiye Hanımın kısa süre önce kendini paylaşıma açması (başka bir sitede) ve bu tür değerlendirmeler konusundaki heyecanını anlayarak değerlendirmemi yapacağım. Bunun ona bir avantaj sağlayacağını düşünenler yanılıyordur. Üstelik bu sitede ısrarlarımıza rağmen yetkili şairliğini de henüz almamıştır. Bu konudaki vurdumduymazlığı ve cesaretsizliği sabrımızı taşırmaktadır:: :)))
1- Şiirin konusu ve teması çok bilindiktir. Ayrılık, özlem aşk... E zaten dünyada üzerine en çok yazı, şiir yazılan konu da bu değil midir? O halde durum buyken bu konuda şiir yazılacaksa iyi düşünülmeli ve konu içinde özgünlük, yetkinlik yakalanmalıdır.ARAF şiirini okuduğum zaman bazı dizelerde bu özgünlüğün ve yetkinliğin yakalandığını görüyorum.
' Bir serçenin gözyaşlarında ıslanıyordu, çakıl taşları
Evrene sığmıyordu param parça mabedim
Sen durmuyordun… '
gibi.... Ama genel olarak beni allak bullak eden bir yetkinlik olduğunu söyleyemem. E zaten bu da şart değil. Ama böyle olması düşünülmemeli midir? Belki de ben çok şey istiyorum.
Şiirin bütünlüğü konusunda bir sorun yok. Dili geçmiş zaman ağırlıklı ve bölümler arası bütünlük sağlam. Ama bölümler içinde bir yeknesaklık da göze çarpıyor. Serbest şiirlerde kafiye kullanımına ilişkin görüşüm olumludur ama fazlası banallık katar diye düşünüyorum.
Bu kıstas için puanım 70 dir.
2- Şiirin biçemi konusunda hepimizin bildiği gibi serbest nazımla yazılmış bir şiirdir. Dediğim gibi arada kafiye uyumları yakalanmış ve bölüm sonları birbirine zincirin halkaları gibi bağlanmıştır. Bu arada yine hep söylediğim yanlış kullanılan noktalama işaretleri ve bir yerde kullanılan bir sözcüğün komple büyük harf kullanarak yazılması göze batan şeylerdi.
Bu kıstas için puanım 70 dir.
3- İmgeleme ve betimleme konusunda şiirin dizelerinde rastladığımız imgelerin genelde yerli yerinde olduğunu görüyorum. Ama bir kaç yerde abartılı ve gereksiz gördüğüm imgelemeler var.
-Alın yazına makber eklemek (değişebilir)
- Uykuların tarumar olması (tarumar sözcüğü değişebilir)
gibi.....
Bu kıstas için puanlamam 70 dir.
4-Ses uyumu ve ritmi konusunda öncedende belirttiğim gibi bölüm sonları kendi arasında, bölümler içi kendi arasında uyumlu ve şiirin bütünü dili geçmiş zaman sözcüklerinden oluşturulmuş ama bölüm içlerinde yeksenak bir görünüm olduğunu söyleyebilirim.
Bu kıstas için puanlamam 80 dir.
5- Şiir coşkulu ve okuyucuyu içine alıyor.Bu kıstas için puanlamam 90 dır
6- Konuya göre şiirin yazıldığı dönem, atmosfer ile ilişkisini sanırım en iyi şairin kendisi değerlendirecektir ama benim hissettiğim zaman-mekan ilişkisinin yoğun olduğunu düşünüyorum. Bu kıstas için puanlamam 90 dır.
7- Şiir dinamik ama okuyucuyu geleceğe taşıyacağı konusunda şüpheliyim :))) Bu kıstas için puanlamam 60 dır.
8- Şairin şiirleri arasında nasıl bir yeri olduğunun puanlamasını yaparken, yetkili şairlik almaması yüzünden bunu bilmemizin mümkün olmadığını düşününce bu kısatastaki puanlamam 0 dır.
ŞİİRİN ORTALAMA PUANI 55 DİR.
******************************************************************************************
Kimden: m_mavice (Bayan, 47)
Kime: Grup: Grup Ütopya
Tarih: 2.2.2009 16:16 (GMT +2:00)
Konu: Yn: Yn: ŞİİR ATÖLYESİ / 02 ŞUBAT 2009 / RUKİYE GEMİCİ / ARAF
1- teması aşk içeriğinde yaşanan vedaya bakıştır. şiir başından finaline kadar konu bütünlüğünü sağlamıştır.
2- serbest yazım tarzıyla kaleme alınmıştır. bölümler arası uyum okuyucunun şiirden uzaklaşmasını önlüyor. tekrarı
olan mısranın (dün gece sen gidiyordun) sık kullanılması şairin 'an'ı vurgulama duygusundan doğmuş olabilir. yine de
bana göre bazı bölümlerde bu dize olmamalıydı, elbette şairimizin tercihine saygı duyuyorum ama şunu bilmeli ki
o dize seyrek kullanılmış olsaydı dahi biz şiirden kopmayacaktık.
3- imgeler çok boğucu değil ki ben bu tarz şiirleri daha çok severim.. betimlemeler her bölüm sonunda yeni bir betimlemeye
daha kucak açıyor. ayrıca sevgilinin gidişiyle yerkürenin sallanması, bir serçenin gözyaşıyla kaldırımların ıslanması ve kefenin umutlara
dar gelmesi gibi etkili seslenişleriyle şairin, benzer betimlemelere ayrı anlamlar yüklemiş olması ayrı bir başarıdır.
4- ses uyumu görünürde bariz bir arıza taşımıyor olsa da şiiri incelediğimizde 'zaman' faktörünün aynı kalışı dolayısıyla anlatımın da
buna bağlı kalmış olmasının şiiri zayıflattığını düşünüyorum. ki bence anlamda yüksek ritm duygusuna karşın akıcılıkta ritmi ağırlaştıran bu unsur büyük ölçüde etkilidir.
bölümler arasına farklı zaman limitleri serpiştirilebilirdi. Ahenge gelince, durum öncesi ve sonrası tespitlerin kelimelere kazandırdığı hareketlilik şiirde devingen bir ahenk yaratmış.
5- şiirin genelinde hüzün coşkusu olduğu kesin. okuyanı kavrama becerisi burada biraz da okuyucunun zenginliğine bağlı diye düşünüyorum.
gerçi okuyucuyu sınıflandırmak düşüncesinde değilim ama eğer bu şiir topluma seslenebiliyor mu diye sorulmuş olsaydı, evet kesinlikle derdim.
donanımlı okuyucu çabuk keşfeder muhakkak ama şiir etkin dizelere sahipse ve imge kalabalığına karışmadan ortaya çıkmışsa normal düzeydeki
okuyucuyu da kavrayacaktır.
6- araf.... yazıldığı dönem itibariyle, bu kalemin genelde sık rastladığımız 'isyan' duygusunu törpülemiş bir şiirdir bana göre. 'araf' kelime anlamıyla cennet-cehennem arası bir yer olduğuna göre belki de atmosferi
şiire taşımak kolaydır şeklinde düşünülebilinir. Ama bir gerçek var ki her şair “araf”ı yazamaz. Çünkü araf kelimesi şiirde kolay temayı yakalatır insana ama yazım aşamasına geçildiğinde, önemli bir risk taşır.
okuyucu sizin Araflarınızda hem yanınızda olmalı, hem sadece kendi olmalı hem de kendi dışındaki insanları ona gösterebilmelisiniz. Sadece içselliğin izdüşümü olduğu takdirde araf, “kolay tema” unsurundan çıkar “kolay şiir” bünyesine girer.
Şiirde şair, sevgiliyle konuşuyor. Ona yaşadığı ruh halini çok net aktarıyor. Ve şiir bütünselliğinde her ne kadar dış dünyanın insanlarını anlatmıyor olsa da o insanları doğayla harmanlayarak kendine yol arkadaşı ediniyor. Örneğin dün geceyi çok mutlu geçirmiş olabilirsiniz ama bu şiiri aynı gece aynı ruh haliyle
Okumuş olsaydınız bile şiire girmiş olacaktınız. çünkü şiir kendi penceresini araladığında dikkatinizi
Çekmeyi sadelikte başarmıştır.
7- Dinamizm hemen her bölümde kendini korumuş. Etkili dizeler vuruşunu yaptıktan sonra başka yumuşak bir dize ile ortalık sakinleşiyor. Tam hüzün rehaveti çökmüşken başka etkili bir dizeyle daha karşılaşıyoruz.
Aslında “okuyucuyu geleceğe taşıma” tanımıyla tam olarak neyin kastedildiğini bilmiyorum ama eğer gelişim amaçlıysa bu madde, etkin dizeleriyle belki ama yeniden düzenlenmesi halinde taşır düşüncesindeyim. Ve tekrar mısraları dediğim gibi risk taşıyor. bu hem şiir açısından hem de okuyucuda şairin başka şiirini merak düşüncesinde negatif etki bırakabilir.
Sevgili Rukiye’nin şiirlerindeki yüzünü ben çoğunlukla gerçekçi bir şair olarak görüyorum. Ayrıca keskin söylemleri olan isyankar bir ruh taşıyor.
Tebrik ediyorum, şiir hep yanında olsun arkadaşım, sevgiyle…
******************************************************************************************
Kimden: ARAZ2 (Bayan, 37)
Kime: Grup: Grup Ütopya
Tarih: 2.2.2009 17:28 (GMT +2:00)
Konu: Yn: Yn: ŞİİR ATÖLYESİ / 02 ŞUBAT 2009 / RUKİYE GEMİCİ / ARAF
ÖNCELİKLE,YILDIRIM BEYİN ŞAHSINDA ŞİİRİME DEĞERLİ YORUMLARIYLA KATKIDA BULUNAN VEDE BULUNACAK OLAN TÜM ARKADAŞLARA,SONSUZ TEŞEKKÜRLER EDİYORUM.
BİL-AHERE,YILDIRIM BEYİN,YETKİLİ ŞAİRLİK KONUSUNDAKİ DÜŞÜNCEMİ ÇOK İYİ BİLMESİNE RAĞMEN,ACIMASIZ ELEŞTİRDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.ARKADAŞLAR,YILDIRIM BEYİN DE BELİRTTİĞİ ÜZERE,PAYLAŞIM KONUSUN DA ÇOK KISA BİR MAZİM VAR..ŞİİRİ,VE ŞAİR SIFATINI,CİDDİ ANLAMDA,KUTSAYAN BİR YAPIYA SAHİBİM.VE BU NEDENLE DİR Kİ,HER YAZANIN,HER ÇİZENİN,TABİRİ CAİZSE,ŞAİR YAFTASINI,KENDİNE EKLEYEREK ORTALIKTA DOLAŞMASI BEN,İ OLDUM OLASI RAHATSIZ ETMİŞTİR.BU KADAR ELEŞTİRDİĞİM BİR DAVRANIŞI,(SIFAT) ÜZERİME ALMANIN HENÜZ ZAMANI OLMADIĞINI DÜŞÜNDÜĞÜMDEN DOLAYI,BUNU ALMAMIŞ OLMAM,0 PUANI GETİRMEMELİYDİ DİYE DÜŞÜNÜYORUM..YİNEDE SAYGI VE SEVGİLERİMİ İLETİYORUM..ALTIN KIYMETİN DE YORUMLARINIZI ESİRGEMEYİN LÜTFEN :))))
******************************************************************************************
Kimden: Yakamozsakini (Bay, 37)
Kime: Grup: Grup Ütopya
Tarih: 2.2.2009 17:58 (GMT +2:00)
Konu: Yn: Yn: Yn: ŞİİR ATÖLYESİ / 02 ŞUBAT 2009 / RUKİYE GEMİCİ / ARAF
Bu acımasızlığın sizi yüksek bir yere götürmesi dileklerimle... Kaldı ki hiç birimiz Faruk Nafiz ÇAMLIBEL değiliz:: :)))
******************************************************************************************
Kimden: *Kriz@nt€m (Bayan, 27)
Kime: Grup: Grup Ütopya
Tarih: 2.2.2009 18:56 (GMT +2:00)
Konu: Yn: ŞİİR ATÖLYESİ / 02 ŞUBAT 2009 / RUKİYE GEMİCİ / ARAF
EDEBİ ÖLÇÜLERİMİZ
1- Şiirin konusu, teması ve bütünlüğü: Şiir baştan sona kadar bir kaybı anlatıyor, bütünlüğü bozmadan da sona kadar usul usul düzeni yitirmeden devam ediyor... Konu tanıdık bir temayı içeriyor ve şiir sarsılmıyor... Ama biraz uzun olması, okuyucuyu bağlayabilmesi açısından daha hareketli olması gerektiğini uyandırdı ben de...
Puan:60
2- Şiirin biçim özellikleri: Hedef cümle üzerine farklı verilerle düzenlenmiş parçalardan oluşuyor, yaratıcı ve akılcı cümleler içeriyor bu açıdan yenilikçi bir şiir...
Puan: 70
3- İmge ve betimleme, sözcüklerin seçimi: Sözcükler aynı amaca hizmette kusur etmiyor. Çekilen acı çok yönlü benzetmelerle ele alınmış, farklı cümleler yakalanmış... Ama bunun yanı sıra birçok şiirde de benzer cümleler de okuyabildiğimiz için ben farklı cümlelerin tadını çıkarmakla yetindim...
Puan: 60
4- Ses uyumu, ritmi ve ahengi: Şiirin diyalektiği ve ses uyumu çok güzel... Ahenk bozulmamış, ritim yerinde...
Puan: 80
5- Şiirselliği, coşkunluğu, okuyanı ne kadar kavradığı, ne kadar etkilediği: Okuyucu ne aradığını biliyorsa bu şiire bağlanabilir(yani terkedilişin acısını sonuna kadar hissetmek istiyorsa bu şiir tam okuyucuya göre...) . Daha etkili olabilirdi tabi, her kıta aynı cümle ile başlamasa idi ve ara geçişlere yoğunluğu hafifleten satırlar eklenebilirdi... Genel olarak coşkulu sayılmazdı.:(
Puan: 60
6- Konuya göre, yazıldığı dönem ve atmosferle ilişkisi: Bu maddeyi bi türlü kavrayamadım:(Ama ki soru şu ise; Şiirde geçen tema ne zaman yaşanmıştır ve nasıl bir ortamda geçmiştir? ise; Soğuk bir kış günü, ıssız bir sokak lambasının altında terkedilen biri, terkedenin arkasından bakıp uzaklaştığını izlemiş ve evine dönüp loş bir ortamda bu şiiri oluşturmuştur... (Alakasız ise affedin ve es geçin lütfen...)
Puan: 80
7- Şiirin dinamizmi, okuyucuyu geleceğe taşıyıp taşımadığı: Kişisel bir görüş arzediyor, bu bağlamda sadece şairin ruhalini görebiliyoruz, hepimiz terkedilebiliriz ama şair gibi olmaya bilir... Yani genele hitab ettiğini düşünmüyorum... Uzun süre akıllarda kalmayacağı gibi okuyucu ancak ihtiyaç halinde, eğer bu şekilde terkedilmiş ise sandıktan çıkarıp içlenip geri kaldıracaktır...
Puan: 60
8- Şairin şiirleri arasında nasıl bir yeri olduğu: Şair her zaman bir devinim içerisindedir ve ileriye yönelik çok güzel çalışmalara imza atabilecek kadar güçlü bir kalemdir... Sadece bu şiirle şairi mimlersek diğer şiirlerine haksızlık etmiş oluruz...
Puan: 30
Bildik bir acının resmi idi şiir... Talihsizliği bu yüzdendir... Ben yorum konusunda bilir kişi olmamama rağmen okuyucu gözüyle değerlendirmeye çalıştım...
Güzel şiirini tebrik ediyorum Rukiş... Umarım çok sert olmamıştır... :)
Sevgilerimle...
******************************************************************************************
Kimden: fahriçinçik (Bay, 49)
Kime: Grup: Grup Ütopya
Tarih: 3.2.2009 00:37 (GMT +2:00)
Konu: GEÇİKEN YORUMCUĞUM...ŞİİR atölyesi 02. 02.. 2009 RUKİYE GEMİCİ.
**ARAF**
Dün gece sen gidiyordun!
Fütursuzca savuruyordun cümlelerini
Lime lime doğruyordun ciğerlerimi
Tırnaklarımı avuçlarımda kanatıyordum
Kızılcık şerbetini yudumluyordum; dudaklarından
Bir volkan patlıyordu, dişlerimin arasından
Sen duymuyordun…
Dün gece sen gidiyordun
Bebek düşlerimi vuruyordun çapraz ateşlerde
Makberi ekiyordun, alın yazıma
Biçtiğin kefen dar geliyordu umutlarıma
Mezar taşı yakışmıyordu, sevdanın yaşına
Sen gömüyordun…
Dün gece sen gidiyordun
Yer küre, bilmem kaç şiddetinde sarsılıyordu
Ölçemiyordum
Bir serçenin gözyaşlarında ıslanıyordu, çakıl taşları
Evrene sığmıyordu param parça mabedim
Sen durmuyordun…
Dün gece sen gidiyordun
İnançlarımı, yerle bir ediyordun
Sokak serserileri gülüyordu, halime
Dudaklarım susuyor
Yüreğim avaz avaz haykırıyordu.
‘’Bir sen varsın bende, birde yine sen
GİTME! ! ! ’’
Sen kalmıyordun…
Dün gece sen gidiyordun
Uykuları, tarumar ediyordun
Ardında, cam kesiği izler bırakıyordun
Bu çakal dünyada, yapayalnız bırakıp
Bir hayatın ipini çekiyordun
Sen bilmiyordun…
Dün gece sen gidiyordun
Yâda gittiğini sanıyordun
Oysa attığın her adımda, yüreğimde kök salıyordun
Gözyaşlarımla suluyordum toprağını
Yine sözümden, yine gözümden sakınıyordum
Sen bozuk para gibi harcarken ömrümü
Ben toz konduramıyordum
Sen anlamıyordun…
Dün gece sen gidiyordun
Lodos vuruyordu, hayallerime
Zebani gülüşler asılıyordu, çehreme
Nemrutlar sarıyordu, dört bir yanımı
Bir yıldız kayıyordu, avuçlarımdan
Tutamıyordum
Sen yitiyordun…
Dün gece sen gidiyordun
Kandiller, bir bir söndürüyordu ışıklarını
Dağlar, hallaç pamuğu gibi savruluyordu
Ruhumda, kıyametler kopuyordu
Katran kıvamında bir matem yağıyordu, ardın sıra
Asuman ağlıyordu yanım sıra
Sen görmüyordun…
Dün gece sen gidiyordun
Canımdan can gidiyordu
Tükeniyordum
Dün gece sen gidiyordun
Ecel gülümsüyordu
Dirhem dirhem ölüyordum
Ölüyordum…
Rukiye GEMİCİ
Şair şiirin başlayışından bitimine kadar yitirmelerin ruhsal çötüntülerini
değişik benzetmelerle kurguluyor dizelerini..
kelime tekrarları fazlaydı...uzun olmasının yanında akıcı bır güzellik içindeydi..
okuyucusunu kendine bağlama bağlamında yetkındi..
vermek istediği mesaj anlaşılır..dili yalındı..
Şairi yürekten kutluyorum..
sevgiyle saygıyla selamlıyorum..
Tebrikler çok güzel olmuş eline kalemine sağlık.
An:Zeka demek
Anlam:Sözün zekaya ve mantığa uygun ruh giyinmesidir.
Şiirde anlam:Gizli anlamı keşif işidir.
Ah şairimiz gitmeler üzerine o kadar şiir yazılmış ki haliyle güneşvari şiirler yanında sönük bir yıldız kalıyor şiiriniz. Şunu da unutmamak lazım... Şair gitmelere kızmamalı, bilakis sevinmelidir. Çünkü bir şey zıddıyla var olur.... Güneşe batma demenin yada batan güneşin ardından ağlamanın ağıtlar yakmanın bir anlamı yok... Önemli olan gidişlerin ve batışların güzelliğini farketmek.... nasıl olsa gelmek gitmeye ihtiyacıımız var. Gidene de gülümsemek lazım hoş gidyorsun der gibi... Hoş gelmeleri de ayrılıklar besliyor...
kaleminiz daim olsun
Bir hüzün sağanağı gibiydi dizeler.Bir yandan açmak istiyor,bir yandan ıslanmak istiyor insanTebriklerim tam puanla.
Giderken yüreğin resmedilmesi..Tüm satır aralarına sinen hüzün.....Hazan gibi...
Dün gece sen gidiyordun
Canımdan can gidiyordu
Tükeniyordum
Dün gece sen gidiyordun
Ecel gülümsüyordu
Ölüyordum
Ölüyordum…
tebrikler güzel bir final olmuş..
ve öldüm anne yeniden, şimdi faillerim cirit atıyor zafere.......
yinelemelerin gücünü gördüm bu şiirde..hoş olmuş bence..ölümü çağrıştıran dizelerden korkmam onlar şairinin yaşama sıkı sıkıya bağlandığını gösterir..ölümden korkarlar..
Bu şiir ile ilgili 10 tane yorum bulunmakta