Ansızın Şiiri - Yorumlar

Özdemir Asaf
11 Haziran 1923 - 28 Ocak 1981
331

ŞİİR


2004

TAKİPÇİ

Ben sensiz olanlara seni aratıyorum,
Ben sensiz kalanlara seni yaratıyorum,
Seni saklayacağım, seni yazıp-andıkça
Kendimi çoğaltıyor, seni kuşatıyorum.

Unutturmayacağım, seni yaşatacağım,
Kendimi çoğalttıkça, seni kuşatacağım,

Tamamını Oku
  • İhsan Emmi
    İhsan Emmi 30.03.2026 - 22:26

    Emegıne yuregıne sağlık ustat

    Cevap Yaz
  • Naki Aydoğan
    Naki Aydoğan 30.03.2026 - 14:53

    Güzel mi çirkin demeden önce çarpıtıcı bir şiir.
    İnsanı bir silkip sarsıyor.
    Düşündürüyor.
    Beni güzel düşündürdü, güzel şiir.

    Cevap Yaz
  • Çetin Örnek
    Çetin Örnek 30.03.2026 - 13:33

    "İslam, aşk ve sevda saçmalığını reddeder !!!"
    Burası diyanet işleri Aşk dairesi mi ?
    Görücü usulü yoksa beşik kertmesi ile mi yolcu edildiniz "sevmeksizin" tabii ki tanımaksızın boy boy çocuklarınız oldu gerdekte de elbette gözleri bağlıydı peçesiz gezmezdi evin için de dahi,
    Ve kesin Uşak BLD.Bşkanı hiç aşık olmadı ve sevmedi tam olarak İslâma göre hareket etti dört-beş ile birlikte .."büyük Müslüman Başkan"
    Bu başkan gerçekten Şair ruhlu Arkadaş..????

    Cevap Yaz
  • Perihan Pehlivan
    Perihan Pehlivan 30.03.2026 - 12:19

    güzel şiir

    Cevap Yaz
    Naki Aydoğan

    Güzel mi çirkin demeden önce çarpıtıcı bir şiir.
    İnsanı bir silkip sarsıyor.
    Düşündürüyor.
    Beni güzel düşündürdü, güzel şiir.

  • Naki Aydoğan
    Naki Aydoğan 30.03.2026 - 12:01

    Sızı, ansızın
    Aşk acısızı sevgi yokluğu
    Birini seviyor muyum var mı sevdam
    Ansızın belli olur

    Benimle senin aramda
    Şiir bir köprü
    Daha çok ben gelirim
    Daha çok sen gelmezsin
    Beni anlatırım sana
    Seni anlatırım bana

    Sevgim saygım gücüm kudretim
    Bensiz sensiz ansızın
    Okudukça arıyorum yazdıkça aratıyorum
    "kendimi çoğalttıkça seni kuşatıyorum"
    Dün eksiktim bugün fazlayım
    Bütünden senden
    Senin için yarın için sıfırlanırım
    Yeniden okur yeniden yazarım
    Bu benim ebedi kulluğum ibadetim
    İnandım ve kendimi buldum
    Bizim peygamberimiz var
    Seni ancak sevebilirim kendime
    Sayayım mı öbürleriyle saygımla...

    "kendimi çoğalttıkça seni kuşatıyorum"
    sana varıyorum.

    Cevap Yaz
  • Vezir Pehlevan
    Vezir Pehlevan 30.03.2026 - 10:22


    Yorumlara bakınca yukarıdaki anlamsız-manasız
    deyimleri tekraren okudum. Amma ve lakin hiç bir
    şey anlamadım?
    Merhum Şair, hangi basiret-i hülasada yazmış
    bilemem? Ancak iki dörtlükte tam 10 ayrı yerde
    *SEN* Zamiri kullanmış. ŞİİR, plansız Şehirde
    kuralsız akışan trafiğe dönmüş... VESSELAM

    Cevap Yaz
  • Serpil Tahtalı
    Serpil Tahtalı 30.03.2026 - 10:01

    Kelimelerin ustası değerli şair Özdemir Asaf'tan yine düşündüren derin anlamlı bir şiir okdum.
    Ruhu Şad olsun

    Cevap Yaz
  • İkrâ Hira
    İkrâ Hira 30.03.2026 - 09:33

    O'nun dışında onların (insanların) bir velisi (gerçek hamisi, sahibi, gözeticisi) yoktur. (Allah) Kendi hükmüne ve hükümranlığına hiç kimseyi ortak yapmayandır!

    İNSAN KİM Kİ bu denli aşık olunuyorr?

    doğrusu insan çok nankördür, aşık olunmamamlı .

    Cevap Yaz
  • İzzet Aslan
    İzzet Aslan 30.03.2026 - 08:47

    Her zamanda, her yerde sen bende yaşadıkça..

    eğer beşeri anlamda anlarsak, beşeri aşk... yok eğer ilahi aşk anlamında anlarsak ilahi aşk olur...
    işte şiir böyle bir şey..

    cihat hocaya katılmak bazen mümkün olmayabilir....

    Cevap Yaz
  • Vahdet Mehmet Güneş
    Vahdet Mehmet Güneş 30.03.2025 - 18:34

    Cihat hocam adam sabataycılara benziyor.İslama uzak

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 78 tane yorum bulunmakta