Tasviri nasıldır en büyük aşkın
Kim nasıl anlatır senin tadını…
Hangi şiirlere ve hangi şaşkın
Uğraşıp sığdırır kutsal adını…
Gönlümün çölüne okyanusların
Suyunu sevgiyle taşıran kadın
Ellerin mübarek… Ya ayakların?
Altına cenneti alıp sakladın…
Kayıt Tarihi : 11.6.2009 03:00:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Seslendiren: Züleyha Özbay Bilgiç " + msg); } }); }
-
-
Abdullah Yaşar ErdoğanHarika... Saygılar . Rabbim sizi ve sevdiklerinizi iki cihan sultanı eylesin....Cevap Yaz
-
Âşık Çağlari Muammer ÇalarHarikasınızCevap Yaz
Çok güzeldi yüreğinize emeğinize sağlık
Saygılar kaleminize
Yeni yılın tüm insanlığa ve ülkemize barış, mutluluk getirmesi dileğiyle yeni yılınızı kutlu olsun nice nice yıllara
Karamanlı Aşık Çağlari -
Asim KısbetANA üç harflik tek kelime ne güzel güzelliği kadar yorumu sayfalara sıgmıyacak kadar ulvi bir kelime sizi kutlar esenlikler dilerkenCevap Yaz
Semada ak yüzlü dolunay olabilmek için çile çölünde seyyahlıgı seçen cana can şiirin efsununda riyasız dostluklar adına siyasetin arka pilana atıldıgı ama özde vatanına vede mukaddesatına sadık gurub dostlarının arasında siz degerli yüreğide görmek arzusundayım şiir tadında selamlarımla şimdiden şükranlarımı sunar kaleminizin kavi olmasını dilerim............
gurub.....umuda merhaba -
Nehir OrbayZeynep hanım;Cevap Yaz
Sizi ve gönül şiirinizi kutluyorum.
Anlamlıydı çok...
Seçkiye teşekkür ve saygı ile..
![Mübeccel Zeynep Ünalan](https://www.antoloji.com/i/siir/2009/06/11/anne-906.jpg)
© Copyright Antoloji.Com 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Antoloji.Com'a aittir. Sitemizde yer alan şiirlerin telif hakları şairlerin kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Şu anda buradasınız:Anne Şiiri - Mübeccel Zeynep Ünalan
Şiir ID : 1197528 - 7 Şubat 2025 Cuma - 19:20:43
Nasıl ki musavvir resmi tasvir ederken hayâllerine müracaat ederse, şâirde şiir yazarken yine hayâllerine müracaat eder. Aralarındaki fark kullandıkları malzemelerdir. Birisi renkleri ve fırçayı kullanırken diğeri kelimeleri ve kalemini kullanır. Kimi sanatçılar ne kadar güzel eserler vermeye çalışsalar da bazı şeylerin eksik olduğunu vehmederek daha mükemmeli aramaya çalışırlar.
Bu şiirdeki 2. ve 3. mısra buna işaret ediyor. Manevi olarak bir şey ne kadar kıymetli ise tasviri ve anlatımı da o kadar zordur. Annelik gibi kutsal bir görevi üstlenen ve “Cennet anaların ayakları altındadır” diyerek onların ne kadar yüce varlıklar olduğunu bizim idraklerimize sunan bir peygamberin ümmeti olarak, onların haklarını maddi ölçülere sığdırmak mümkün değildir.
2 bentlik şiir de bütün bunların idrakinde olan bir yüreğin kaleminden ancak böyle bir şiir okunabilirdi.
Duyguları resmedebilmek kelimelerin ahengi ile duyguları birleştirerek böyle güzel bir eser meydana getirebilmek marifet ister ve her “marifet iltifata tabidir//iltifatsız marifet zayidir.” Darb-ı meselince takdirlerimi bırakıyorum bu güzel şiirin süslediği sayfaya.
Teşekkürler, selâmlar saygılar değerli insan…