Anasır-ı Erbaa - Garib Çoban
Merhamet duyguları için, öldürülenin çığlığı sevgi değildir.
Gün gün üstüne putlarına sevgiyle tuzak kuranlar kimlerdir?..
Sen bana seni özlemeyi öğrettin ama sana acı çekmeden.
Hissetmek ama bir yarının umuduyla.
Beni bu eylül öldürecek
Bir aşk kadar zehirli,bir orospu kadar güzel.
Zina yatakları kadar akıcı,terkedilişler kadar hüzünlü.
Sabah serinlikleri; yeni bir aşkın haberlerini getiren
eski yunan ilahelerinin bağbozumu rengi solukları kadar ürpertici.
Öğlen güneşleri; üzüm salkımları kadar sıcak.
Devamını Oku
Bir aşk kadar zehirli,bir orospu kadar güzel.
Zina yatakları kadar akıcı,terkedilişler kadar hüzünlü.
Sabah serinlikleri; yeni bir aşkın haberlerini getiren
eski yunan ilahelerinin bağbozumu rengi solukları kadar ürpertici.
Öğlen güneşleri; üzüm salkımları kadar sıcak.
"Burası dünya insan, eksiklikten tamlığa ve kemale doğru bir varoluş tecrübesi geçirir.
Bu tecrübe onu ilim sahibi bir varlık olmanın yanı sıra, sorumluluklarının şuurundan olan bir değer varlığı haline getirir."
saygı ve sevgi, merhameti doğurur. Emeğine, yüreğine sağlık.
“Merhamet ahlakın temelidir “Der, Schopenhauer
.
Çünkü ;merhamet acımak değil,acıtmamaktır…!
Saygılarımla…
Sevgi, özeldir
Saygı genel...
Ana duygu sevgidir, saygı eğer ondan doğarsa kalıcı,
Yoksa zorunlu gösterilir ve biter...
Kapsamlıydı, etkiliydi
Tebrikler Engin Bey...
Tebrikler hocam yüreğiniz dert görmesin kaleminiz daim olsun anlam ve anlatımıyla manevi duygularla yazılmış insanı düşünmeye sevk eden mısralar Allah hakkımızda hayırlısını versin inşallah nice şiirlere
Sonsuz saygılarımla
İnsan niçin yaratıldı, gör şimdi kendini teheccüt vakti uykudaysan kime taparsın!..
Muhyiddin-i-Arabî, unsurların feleklerin hareketi
sonunda ortaya çıktığını belirterek Allah'ın dört
unsuru dört günde yarattığını, bunların içerisinde
ATEŞİN en üst mertebede bulunduğunu, fakat
Hz. Âdem’in çamurunda yer alan suyun hepsinden
daha etkili olduğunu söyler ve unsurlara kendi
özelliklerini verenin Allah olduğunu belirtir. Muhyiddin-i
-Arabî ile paralel fikirler taşıyan İbn Seb‘în ise
dört unsurdan söz ederken bunların keyfiyetleriyle
fiilleri arasında denklik bulunduğunu, parlak olan ATEŞİN
cisimleri kendi tabiatına çevirdiğini, şeffaf ve latîf olan
havanın sûretleri kolayca benimseyip bıraktığını,
suyun da aynı özellikleri taşıdığını, toprağın ise yoğun
bir cisim olduğunu söyler.
Bu dört unsurun her biri birer arş olmaktadır ki kainata
Allah her birinin çatısından hayata RAHMETİNİ
göndermiştir.
HARIKAYDI
TEBRİKLERİMİ SUNARIM SAYIN DEMİRCİ
Bu şiir ile ilgili 5 tane yorum bulunmakta