kalabalıkta yitirince
çoğalır sesim
ve bana ait sandığım
tüm o klişeler
er kişi niyetine
saf tutarken bulurum kendimi
tozlu bir şemsiye durur
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Devamını Oku
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
müzikte de öyledir..
bir kafa sesi vardır bir diyaframdan gelen ses.şarkı türkü arya her ne ise..söyleyen şahıs ya kafa sesi kullanır ya da diyaframını bazen ikisini birlikte..
bu şiirde diyaframdan gelen bir ses yok üstadım sinyali dostum..
rabıta-mevt bir iç sesi barındırır oysa..
şiir tartışmamızın baz'ını sizin buyurmuş olduğunuz rabıta-mevt kabul ettiğimde böyle düşünüyorum..
bir ses var gerçekten fakat bu ses çok satıhta
şiir analizinde kullandığım iki yol var benim.
tümden gelim veya tüme varım.
şiir analizinde şayet şiirin yeteri kadar ortaya koyduğu,kendini tamamen açıkladığı veriler mevcut ise,tarzı tipi karekteri hakkında hemen karar verir
tümden gelim metoduyla da şiiri çözümlerim..
yoksa aksi yoldan.
zeki insanların problemlerin hallinde,orta zekadaki insanlara göre daha çok zorlandıkları söylenir ve bu genel geçer doğrudur.
iki noktayı birleştirip bir doğru çizmek konusunda zeki insanlar daha çok zorlanır gerçekten de zaman zaman girmeye gerek duyulmayacak labirentlere girip çıktıkları için.
entelektüelizmin de aynı tehlikeyi içinde barındırdığını düşünmüşümdür .çünkü bilgi doğru kullanılmadıkça başa türlü belalar açabilir.çok bilgi derme çatma bir sandık içinde tasnifsiz ve karmakarışık diğer bir deyişle altı üstüne girmiş şekilde duruyorsa büyük tehlike gerçekten de.
birazdan belki cem yılmaz gözüyle bir mealini vereceğim şiirin.çünkü bu şiir dün gece sinyalinin rabıta-ı mevt dediği yer ile benim ironik çözümlemem arasında bir yerde duruyor.
yani iki nokta arasında.
yine de şiir dostları şiirin her kıtada tekrar edilen ve helezonik olarak şiirin ana fikrinin 'ses'helezonu etrafında süregittiğini gözden kaçırmamalıdır diye düşünmekteyim.
insanın en belirgin özelliği ses çünkü ağlayarak dünyaya geldiğine göre...
şimdi;...
kalabalıkta yitirince
çoğalır sesim
ve bana ait sandığım
tüm o klişeler
KALABALIKTA SANDIĞIMI
VE KLİŞELERİMİ KAYBETTİĞİMDE
SESİMİ ÇOĞALTIR YAYGARAYI KOPARTIVERİRİM.
er kişi niyetine
saf tutarken bulurum kendimi
kendi cenazemde
kendime sesimi sorarım
cevapsız kalacağımı bile bile
BU YAYGARAM YÜZÜNDEN
ER KİŞİLERİN SAFAGİRDİĞİNİ GÖRÜRÜM
KORKUDAN CENAZEYE DÖNÜŞÜRÜM
BİRAZDAN BENİ İYİ BİR MARİZLEYECEKLER
KORKUDAN SESİM SOLUĞUM KESİLİR
kendimden kaçarım sonra
hem de tüm sessizliğimle
yine de bir bir patlar
benliğime döşenmiş yalanlar
ve her patlamayla
biraz daha güçlenir
cesedimi seyreden kalabalık
BİRDEN PATAKÜTE DALARLAR BANA
KALABALIK VUR ALLAH VUR YAPAR
BENLİĞİME DADANMIŞ YALANLARIM
YÜZÜNDEN YİYORUM BU SOPAYI
SES ÇIKARACAK HALİM KALMAMIŞ
işte o kalabalıkta
sesimi kaybeder ve yiterim
sükût denizinde yüzen
yırtıcı benliklerin arasında
KALABALIK ÖYLE BİR GİRİŞİRKİ BANA
SESİM KAÇAR
NE YIRTICI HERİFLERMİŞ
ben yitince
bir başka dalgalanır
egomun bayrakları
sessizliğimi
bir başka ses işgal eder
EGOM YÜZÜNDEN NE BİÇİM MARİZLENDİM
OLSUN NE GÜZEL AÇILDI BAYRAKLARI
ŞİMDİ OSES BENİM SESİM DEĞİL
BAŞKA BİR SES İŞGAL ETTİ SESSİZLİĞİMİ
kendimi her yitirdiğimde
biraz daha büyür
benlik çölü
ve bir doz daha zerkedilir
alacakaranlıkta atılan
o sığ ve zehirli kahkaha
BÖYLE MARİZLENDİKÇE
BENLİK ÇÖLÜM DAHABİR KENDİNE GELİYOR
ÇOK RAHATLIYOR VE KAHKAHA ATIYORUM
Ben; 'Esselat-ü hayrun minen nevm!' diyorum. İleri zekalı vatandaş; 'Sen Akşehir de yüz elli ev' dedin ithamında bulunuyor!
NEREDESİN EY İDRAK, NEREDESİN EY İZAN?
HELAK ETTİ CAHİLİ, SEN GİDELİ SU-İ ZAN!
Nuranilik (!) tutmuşken, niye döndün kavuna?
Gülmek ile yetindim, kavun senin savına!
İşte size bahsini ettiğim hem bilmiyen hem de bilmediğini bilmeyen, hem deneni anlamayan hem de anlamadığının farkına varmayıp anlamış ayaklarına yatan garip varlıklardan birisi!
Halbuki ben bu fukaraya özelinden kaç kere uyarı gönderdim. Seni muhatap almak istemiyorum yani almıyorum! diye. Ama adamın anlama özrü var efendim! İlla da bir meclis-i mübareğe gidecek ve orada sormadıkları halde bazı nadanların alkışını almak için yırtık çoraptan parmak çıkar gibi çıkacak ve ortalığı karıştırp ortamı bulandıracak! Adam sanki şeytanın büyük elçisi ve sırf fitne için halk olmuş!
bura bagimlilik yapiyormu.. sigiri suya yatirip.. uc kilometre yuruyup.. on dakika sarz edip.. laf yetistirmeye koye gittim..
biri ciksa icat cikarsa.. ayakkabi topuk tabanina yayli duzenek.. yurudukce.. darbesel.. git gel pistonu.. bir krank mili vasitasi.. dairesele cevirip.. topuk ici mini akim dinamosunu cevirse.. taksak sarz kablosu ne olurdu..
yani kisaca.. sair..
' tas ak gecerim o taskopru.. degilse gecmem..
ak tas hatirlatir yarimin o beyaz teni..' der ise..
bir gurup okur.. -indim dereye tas bulamadim demek istedi.. bu arkasi cakildakli herif.. gul gibi su ile taharet dururken.. seklinde mana cikarirken..
baska biri.. - o taslari yontup yontup fetisine alet ediyor putperest zirzop.. diyebilir..
yine baska gurup.. - tas yerinde agir hakli valla.. der iken..
oteki.. - cakil tasi verdirmem aziz vatandan demek istedi arkadaslar.. diyebilir..
beriki.. - fincan tastan oyulur.. bu maci alacagimiza isaret etti.. seklinde mana cikarabilir.. manidar siirlerimizden..
gercektende.. derine.. agirlik ile dalmadan evvel.. on dakika oksijen soluyup.. beyine akcigere oksijen doldursak.. daha daha derin mana bulacagimiza inaniyorum..
tas tasir laf tasimam.. tas tasa gel kalalim bas basa.. tas tastan ustundur.. tas calma iskarta yersin kafaya.. pilavi seven tasa katlanir.. arabaya koydugum tas yogurt yedim yas cikti.. taslama taslama kisa kes usta yine baslama.. gibi manalar yattigina inaniyorum.. bu vesile ilede saygi sunarim.. efenim..
Onların birisi ve en birincisi Allah (cc) ın son hak kitabı olan Kur'an-ı Kerim, İkincisi ise; onun şerh ve haşiyesi mahiyetinde olan Sahih hadislerdir. Yani: din demek kitap ve sünnet demektir. Bunların dışında gerçek bir ölçü ve mihenk arayan büyük yanılgıya düşer.
Cihat ŞAHİN
…çok büyük bir yanılgı içerisindesiniz. Peki siz şuanda internet kullanıyorsunuz. Her hangi bir yere tıkladığınızda hatta hatta bu sayfada “FİRİKİK VERMİŞ BAYAN RESMİ” var. Bu konuyu o iki kıstasa göre değerlendirirseniz burada bulunmanıza “cevaz var mıdır?”
…peki konuş.
Şair bu şiiriyle belkide
Sizin davranışlarınıza bakıpta
müslümanlığa özenen insan yoksa,
İMANINIZI gözden geçiriniz.
Hz.Muhammed S.a.v.
demek istemiştir.
detaylara girme Nurani bey ki konu dalgalanmasın.
yorum cımbızlama huyunuzu bırakın artık ki şiir konuşalım
herkesten açıkça rica ediyorum. cihat beye bugün kimse cevap vermesin ve ders kaynamasın.yine dersini çalışmamış ve dersi kaynatmaya gelmiş kendileri
Bu şiir ile ilgili 65 tane yorum bulunmakta