ENGİN ÇAKAR AHİRET ŞİİRLERİ

ENGİN ÇAKAR AHİRET ŞİİRLERİ

Engin Çakar

"İyi Ki Ölüm Var, İyi Ki Ahiret Var Ve İyi Ki Herkesin Hesaba Çekileceği; Boynuzsuz Koyunun Boynuzlu Koyundan Hakkını Alacağı Mahşer-i Kübra Var, Bize Tek Söz Düşer; Elhamdülillâhi Rabbil Âlemîn..."
..

Devamını Oku
Engin Çakar

Dünya denizinde boğulmak istemiyorsan, ahiret gemisine binmelisin...
..

Devamını Oku
Engin Çakar

Umutsuzluğa kapıldığında anla ki, bu sana şeytanın vesvesesinden başka bir şey değildir. Umutsuzluk; imansızlık boşluğuna atılan en tehlikeli adım olduğundan kötü sonun hazırlayıcısıdır, sakın ona teslim olma yanlışına düşme. Allâh'ın rahmetinden ümit kesmek; bir günahtan da öte kâfirlik alâmetidir. Çünkü; kâfirlerden başka hiç kimse Allâh'ın rahmetinden ümit kesmez. (Zumer 53). Unutma; İmanını ayakta tutan umudundur. Bu dünyada yediğin tüm darbelerin karşılığını alacağın bir ahiret var, unutma. Teslim ol, çünkü islamiyet; teslimiyet demektir. Çünkü, teslim olanlar kazanacak. Sen elinden geleni yaptıktan sonra gerisini Allâh'a bırak; tevekkül et. Olmuyorsa, olmuyordur. Belki senin için hayırlı olan budur. Sen olayları tüm yönleriyle göremezsin. Allâh ise; her yönüyle görür. Çünkü, sen acizsin, seni Yaratan ise sonsuz. Sen nefsinin mertebesi ve çizgisinde bakarsın, Basîr olan Allâh ise ebediyetiyle; tüm gizliyi görür. Belki, şer gibi gördüğün hayırdır. Bunu sen bilemeyebilirsin: ''Ve hoşlanmayacağınız bir şey olur ki, o sizin için bir hayırdır. Ve seveceğiniz bir şey olur ki, o sizin için bir şerdir. Ve (bütün bunları) Allâh bilir, siz bilmezsiniz (Bakara 216).Umudunu kaybetme; onu başka serüvenler için vasıta yap. Aksi takdirde, umudu bir vasıta olmaktan çıkarırsan; uzun ve dikenli yollarda bineksiz kalır ve sonu meçhul karanlıklar içinde kaybolursun...
..

Devamını Oku
Engin Çakar

Mâdem ki, dünyâ hayâtı aldatıcı metadan ibârettir;
Peki niçin, nefsim hâlâ fâniyete bağlanır; ezâ çeker?
Mâdem ki, âhiret yurdunu kazanmak ebedî saadettir;
Öyleyse, bu sinsi dünyâya âşık olmak, câna ihânettir,
Hem öyle bir ihanet ki; sonu cehennem olan eziyettir!
..

Devamını Oku
Engin Çakar

İnanmak ya da inanmamak.. Bu herkesin kendi elinde olan bir kavramdır. Kimseyi bir şeye zorla inandıramazsınız.. İşte bu yüzdendir ki, cennet de, cehennem de, kişinin kendi özgür seçimine bırakılmıştır. Cehennemlikleri bekleyen hâlihazırda bir ateş yoktur. Her cehennemlik, dünyâdaki kötü seçimiyle, zulmetiyle kendi kıvılcımını canlandırır ve alevlerini kendisi götürür, âhiret kervanına...

Belki, insanoğlu önce şüphe eder, sonra doğruyu bulur. Belki de, dünyânın aldatıcılığıyla, düşünmeyi bile gereksiz bulur, ölümün soğukluğunu unutur... Peyami safa'nın dediği gibi, 'şüpheden doğmayan iman piçtir' teorisi de savunulabilir.. Ki, bir bakıma bu en mantıklı olandır denilebilir. Çünkü imanın tahkik mertebesine erilir; anneden, babadan ve kültürden alındığı gibi (taklîdi olarak) değil de araştırarak, Kurânı (tek gerçeği) derinlemesine anlamaya çalışarak ve zamanla hissederek, yaşayarak.... Belki bir serçenin kanat çırpışından, yuva yapışına kadar, doğanın her seyrinde, aklımıza gelebilecek tüm muazzam sanat eserlerini dahil edip, beyni yetkin kullanarak tefekkürün tadına varmaktır, imânın tahkik meselesi.. İşte bu da bazılarına göre şüphe ile başlar ve zamanla belirli düşünme eylemleri ve çalışmalarla kuvvetlendirilir.. Şüphe beraberinde merâkı getirir.. Her merak, doğruyu bulmak için atılan bir adım, bir arayıştır. Çeşitli araştırmaların yapılması, düşünmeye sevkettiği gibi, tefekkürün de tadına ulaşılmasını sağlar.. Bu itibarla imânın yapı taşları, sağlam temellere dayandığından taklîdi imânda olduğu gibi, her zelzelede sarsılmaz... Kısacası imânı tahkik yoluna gitmek için, beynin tüm şüphelerini gidermek gerekir.. Ki, imânımız gerçek ve kalıcı olsun da biiznillâh, bizi ebediyete dek korusun ve huzurun dinmeyen demlerine taşısın. Aksi takdirde taklîdi imânın (yâni dünyâya gözlerimizi açtığımız an itibariyle bize öğretilen, belki de dikte ettirilen inanmışlığın etkisi) kalıcı bir etken olmayacağı gibi, her an sönmeyi bekleyen bir mum misâli yanar ve bir zaman gelir ki, erimenin vermiş olduğu tükenmişliğin etkisiyle, korunamayacağı için, ölmeye yüz tutar.. İmânın tahkik meselesinde ise bir mumun etkisiz halinden söz etmek mümkün değildir. Evet o da yanan bir ateştir fakat sönmesi zor olan bir ateş; belki bir yanardağın kaynayan bağrını, buna örnek olarak verebiliriz...

İnanmak veya inanmamak bu kavram kişinin kendi elindedir. Lâkin inanmamanın da bir inanmak olduğunu unutmamak gerekir.. Aslında imânsızların da, vicdanlarıyla beraber kaldıklarında bir kaç saniye, dakika da olsa, belli süre zâfında, inanmaya başlıyor olması bize gösteriyor ki, tamamen inançsız bir insan düşünülemez. Çünkü, düşünme yetisi Halıg olan yüce Yaratıcı tarafından her insana kutsal nimet olarak sunulmuştur.. İnsan düşünmeden duramayacağı için, düşünmeyi yaratanı da bulması çok zor olmayacaktır.. Evet bulması hiç de zor olmaz; bir süre inanmaya başlar, fakat kafasındaki soru işaretleri barındıran nice şüpheleri cevaplayamadığı ve bunlarda sonuca varamadığı için, inançsızlık kuyusuna düşer ve böylelikle kaybolmaya yüz tutar, imânın ışığı... Bunun için, inancı tasdikleyerek, sönmeyen bir nûra gark olmanın en sağlam yolu, beyni karıncalandıran şüphe boşluğundan, tefekkür iksiri ile düze çıkmaktır... Tefekkürün kalitesi de bilimsel verilerin iyice araştırılmasından geçer. Çünkü, yaratılış sanatı ne kadar çok incelenip, bilimsel olarak tasdiki göz önünde bulundurulursa, tefekkür rengimiz de o kadar yeşilimsi ve sürükleyici olacaktır.. Belli bir vakitten sonra tefekkürsüz edemeyip, 'Samed' olan; her an kendisine muhtaç olduğumuz, bizlere hava veren, su veren, kısaca hayat veren; 'Hayy' olan Rabbimize daha da yakınlaşıp, bu dünyâ metasının sonu, âhiret gerçeğinin ise başlangıç noktası olan ve de takvâ ehli dışındakilere buz gibi soğuk gelen ölüm gerçeğini, sıcacık yaşayacak nitelikte, ölümün yeni bir başlangıç olduğunu anımsayarak, ferahlığın verdiği huzur içinde olunacaktır...

Tekrar etmekte fayda vardır, hiç inanmayan insan veya cin, kesinlikle düşünülemez. Elbette ki, o da bir şeylere inanıyordur. Kendisini yoktan var eden Allâh'a inanmaz belki ama, şeytana inanmıştır. Farkında olmadan şeytanın hileli kucağına oturmuştur da, bundan dolayı, morfin yemiş insan misâli, pek düşünme çabasına girmek istemez.. Ama canlı ve cansız yaratılan her sanat eseri, sürekli göz önünde olan doğa harikaları, insanı ister istemez düşünmeye iletecektir. Bu doğanın değişmez kanunudur. İnsan düşünmeden yaşayamaz.. İnsan, yaşamın her ânında düşünme eylemi sayesinde çıkış yolları bulur ve doğruyla yanlışı ayırt edebilecek kapasiteye bürünür.. Çünkü bizleri yoktan var eden yüce Yaratan düşünme yetisini, bize has kılmıştır.. Hayvanlar düşünemez... Maalesef bazı insanlar da var ki, nedense düşünmek istemez, sahip olduğu bu koca nimeti israf eder, araştırmak sıkar onu, çünkü eğer inanırsa, özgürlük sandığı, sınır tanımayan edebsizlikleri bırakmak zorunda kalacaktır...

İnanmayanları eğer görürseniz, anlayacaksınız ki, hepsinde ortak odak noktası; eğlenmeyi çokça, (hatta buna sınırsızca da diyebiliriz) seven kişiliğe sahip olmalarıdır. Yani kısaca dünyâya sıkı sıkıya bağlanmış kişilerdir. Ölümü akıllarının ucuna bile getirmezler. Ölümü düşünmek şöyle dursun, mezarlıkların yanından geçerken dahi korku doludurlar. Çünkü ölümün onlar için bir bitiş olduğuna inanırlar.. Neyse ki inananlar böyle değildir. Ölümün yeni bir doğuş olduğunu bilinir. Bu yüzden inanmayanlar gibi, deli bir korku içinde olmazlar.. Mevlana hazretlerinin ölümü 'Düğün Gecesi' (Şeb-i Arus) olarak nitelendirmesindeki rahatlık, imânına olan güveninden kaynaklanmaktadır. İmânına güvenen ölümden korkmaz çünkü... Hatta, bazen iman eden kişi, Hakk'ın aşkıyla öyle bir duruma gelir ki, Hz. Ebu Bekir gibi: "Cehennemde vücudum büyüsün tâ ehli imana yer kalmasın" demeyi göze alır da, tüm îmân ehlinin, tüm Allâh'a inanmışların, ateşte yanmaması için kendi benliğini, tüm insanlık için feda edecek duruma gelme büyüklüğüne, yürekliliğine bürünür... Nasıl ki, meyvenin kalitesi varsa, insanın da kalitesi var; insanın kalitesi de imân merhalesi ile ölçülür.. Hz.Ebu Bekirin içten yaptığı bu duâ, onun imânının ne derece samimi ve kıymetli olduğunu gösterir.. İnsan kendi canı pahasına, diğer tüm mü'minleri kurtaracak derecede cesaret sergiliyorsa, bu ahlâkının; 'ebediyeti simgeleyen yüceliğini' gösterir. Çünkü kişi duâsının büyüklüğü ile ölçülür. İnsan kendi nefsinden sıyrılıpta ne kadar çok kişiye duâ ederse, ne kadar çok sabrederse ve ne kadar çok affedici olursa, o kadar güçlü kişiliğe sahiptir. Bu da bulunulan merhaleyi açıkça ortaya koyar...

..

Devamını Oku
Engin Çakar

Gerçek yurdun ahiret,
inkar etmek ne demek,
Gurur ve kibrin olur,
kabir aşına ekmek...

Bıraksana kibiri,
diri ol biraz diri,
Bilirsin hayat fâni,
neden gidersin geri...

..

Devamını Oku
Engin Çakar

Şehadet imana alâmet
İnançtır en yüce selamet
Dil ile ikrâr, kalp ile tasdik
Teslimiyettir. islamiyet....

Ahiret olmalı en çetin dert
Ölümün kıyamet,köprünse sırat
Kıldan ince, kılıçtan keskin
Sabret ey nefsim Allah'a salât et...
..

Devamını Oku
Engin Çakar

Bu göz neler gördü neler,
Ne aptal ne divâneler.
Kalkmazsa eğer perdeler;
Anlaşılmaz, hediyeler!
Emânettir bu can bize,
Ukbâdan benliğimize...
Bakarsın da görmez misin?
Âhiret var hepimize !
..

Devamını Oku