Ah zerya...
Adaklarımın solgun kınası
Sesinde hüzün kırıntısı
Umut ateş ve duman
Gül ve kül
Keremsin zerya...
Zerre zerre ıslaklık
Kıyılar boyu
Martının hasret çığlığı avuçlarında
Damlalar kavi kirpik sarnıçlarında
Tuzunla gözlerimi yıkarsın zerya...
Düşe saymışım seni
Gezgin vuslatlarımda
Ilık yel ten sızısı
Ömürlük arzuların goncası..
Sükûtundayım zerya...
Ah zerya
Darb-ı efkârında mavi
Ayrılık kızılı
Yarım kalan soluk
İki kanat arası
Şakaklarında bitimsiz ter-inmeler
Yağmur tanesi zerya....
//Uzak yolların türküsünde
Genç yaş'lı sızılıyız
Göz yolu orucunda
Susuz ve buğuluyuz...
Güzey yamaçlarında
Yetim öksüz sevgiliyiz//
Ah zerya
İçinde âlem-i derya
Kıyılarda çırpınış demi
Damlaların zari zari
Öykünür kuytularımda
Yorgun deli kederli...
Sulu sepken müjgan'larım
Sırçalardan silinmiş akislerim
Buğusundayım dünün
Soğuk şehrin görünmez duvarında
İki büklüm sensizliğim..
Kıvrılmış başım dizlerimin önüne
Nutkuma nüfuz eder dalgaların can zerya...
İhtilaflı rüzgârlarda
İhtilal sesleri
Bedevi sancılara dönüş mecburi
İhtiras ötelenen ihtimal
Süzülen gölgelerde ayaklanır dokunuş
Naçar leb-i seda
Antre esmerliğinde
Sen bendesin hep zerya...
Ölüm vücudu vuslat
Akıl kepenklerinde
Ömrün ortasındayım
Nafile bugün yarın
Aç bağrını
Göm dalgalarına yüreğimi
Isınmaya geldim ebedi...
Ah zerya..
Gözlerin hazan
Gözlerin hazal
Gözlerin ayrılık mavisi zerya...
Zerya:Okyanus
Hazal KaradağKayıt Tarihi : 12.10.2010 10:14:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Hazal Karadağ](https://www.antoloji.com/i/siir/2010/10/12/ah-zerya.jpg)
Daha anlaşılır ve muhtevasına şuur ve de mana hakim olan yeni şiirlerde buluşmak üzere hayırlı çalışmalar dilerim.
…şiir, gönül verdiği, bir yastığı paylaştığı eşinin, sevgisinin kendisini UMURSAMAMAZLIĞI karşısında bir DENİZ KIYISINDA umutlarının tükenme safhasında olduğu bir halet-i ruhi içerisinde yazılmış.
Sulu sepken müjgan'larım
Sırçalardan silinmiş akislerim
Buğusundayım dünün
Soğuk şehrin görünmez duvarında
İki büklüm sensizliğim..
Kıvrılmış başım dizlerimin önüne
Nutkuma nüfuz eder dalgaların can zerya...
…şiirin daha başındaki bölümden de anlaşılıyor fakat bu bölüm hiç şek ve şüpheye mahal bırakmayacak kadar açık açık şiirin ana temasını ele veriyor.
…evet ne diyor (Sulu sepken müjgan'larım) gözümden yaşlar inci gibi dökülmekte, göz yaşlarım kirpiklerimi (müjganlarımı) ıslatmakta, şehrin kalabalıkları (Soğuk şehrin görünmez duvarında) içerisinde unutulmuş, kaybolmuş gibi hissediyorum kendimi. İki büklüm, başım iki elimin içerisinde dizlerimin üstüne abanmış, çaresiz, NUTKUM tutulmuş bir haldeyim ey can okyanus (can zerya), benim sessizliğimi yırtan, içimdeki FIRTINALARI anca senin halinle tarif ede bilirim.
Martının hasret çığlığı avuçlarında
Damlalar kavi kirpik sarnıçlarında
Tuzunla gözlerimi yıkarsın zerya...
…martıların çığlıkları benim çığlıklarım, kabaran dalgalar benim öykünmelerim, suyunun tuzlu oluşu benim göz yaşlarımı anlatıyor zerya…
…bu şiirin her bir bölümüne sayfalar dolusu yorum yaza bilirim. Hiç kimse alınmasın ve gocunmasın ve de polemiğe girmesin. Bu iş öyle bir iki LÜGAT parçalamakla olmuyor. Daddiri-dudduri tercümelerle yürümüyor. Şiirin tinine gire bilmek lazım.
…kıymetli şaire ve seçki gurubunu en içten kalbi selamlarımla selamlar başarılar dilerim.
sulu limon
limonlu su
etli patates ( etenli, irice patates anlamında
patatesli et
şair bilerek veya bilmeyerek yapmış olsun bu tamlama şeklini. mühim değil.ama biz elimizdeki metinle bakıyoruz şiire ...
leb i derya ...birebir çevirirsek deryanın dudağı...oysa leb i derya ..kıyıda , denize kıyı ev anlamında .
bu bakımdan şair sesin dudağı sesin kıyısı anlamında da telmih yapmış olabilir..
osmanlıca ne türkçe , ne farsça ne de arapça tamlama kurallarına uyar..
arapça kelimeye farsça ile türkçe kelimeye tutup fransızca ile tamlamalar bile yapılmıştır bizim edebiyatımızda
yani o kısma takılmak gelmiyor içimden ..hele hele dadaizmin bile estetik olduğuna dair inanıcıları tanıyıp bildikten sonra ..
şiire ne söyleyebilirim..
bu şiir ..bir atmosfer şiiri..bir atmosfer oluşturma ve şairane bir atmosfere şairin kendisini ve okuyucusunu çekme şiiri..
Şiirimizin ve hatta dünya şiirinin belki de % 90 bu tarzdadır..bir büyülü aleme çekme/kaçma temeline dayanır..
romantik büyü şiirleri...oysa gerçekliğin de büyüsü vardır..mesela national geographic kamerayla büyü kovalamaktadır..
herkesin yoğurt yemesi kendinedir..ve insanın gayreti onun kanadıdır..
Şiirin kanatlarına saygı ve sevgilerimi bırakıyorum
TÜM YORUMLAR (10)