adın hırstı...
inadına dumansızlığım ile kessemde nefesini
çıkarırdın içimden, o anlaşılmasız iğrenç dilini
adın gizemdi...
Hayatta ben en çok babamı sevdim
Karaçalılar gibi yardan bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla -ha düştü, ha düşecek-
Nasıl koşarsa ardından bir devin
O çapkın babamı ben öyle sevdim
Devamını Oku
Karaçalılar gibi yardan bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla -ha düştü, ha düşecek-
Nasıl koşarsa ardından bir devin
O çapkın babamı ben öyle sevdim
k u t l a r ı m
Bak, şimdi gördüm yine benzer bir söz söylemişim o okumada da. Demek ki bu şiir, seni çok iyi yansıtan zirve şiirlerden. Ben buradan bunu anladım, ( daha doğrusu demin anladığım şeyden bir önceki yorumumu da okuyunca emin oldum demeli:)
İlginç bir söylem araşığından yazıyorsun sen Ali şiirlerini. çözmekle çözememek arasında bir noktada kalıyr okuyucu. Boşluklar var kocaman istediğin gibi doldur cinsinden. Ancak öte yandan , o boşlukları sanki istediğim gibi doldurmama izin vermeyecek bir edan sözlerde.
Ortaya kendine özgü bir dil çıkıyor sanki sonuçta. Ali Aydoğduca:)
Bu şiiirni daha önce de okumuştum. ama bir daha okurken diğer şirlerin de geldi aklıma. Konuştum Ali'ye dair:)
sevgilerimle
aynur özbek uluç
Tebrikler kardeşim. Harika bir şiirdi. Başarılarınızın devamı dileğimle.
Suna Doğanay
abi tebirk ederim şiir ilk ve son sözü söyledi...bize kelam bırakmamışsın...kalemine selam...
'hırs namluya girerdi gözlerinin ferinden ' gene vurdun beni tam yerinden... Ne diyeyim, güzelden gayri...Sevgiyle Ali...
Ne diyeyim ben sana Ali..
Ali-ce yazmışsın işte. tam Ali-ce bir şiir.
:)
ve ne tat aldım okurken. İnce bir giz, hoş bir hediye tadı taşıyan şiiirinden.
sevgimle
Selam nedense mualla,aysel,asiye,sevda,ya daha çoğalta biliriz de hiç münevver e diye bir şiir göremiyorum,birtek,değerli şairimiz nazım hikmetin eşiydi yanılmıyorsam münevver,neyse canım bende onunla teselli olayım bari güzeldi kaleminize sağlık.Münevver Şenol
Tebrikler sayın Aydoğdu, derin bir şiir... sevgilerimle Gülay MORGÜL
Adın Gözdesi Gönlün
adın hırstı...
inadına dumansızlığım ile kessemde nefesini
çıkarırdın içimden, o anlaşılmasız iğrenç dilini
adın gizemdi...
muallâ yansıman
yollarına düştüğüm güzel gerili
sayfalar bile örtemedi belini
yediğin önünde, yemediğin ardında şiirdi
onu hazmeder, onu boşaltırdın sisteminden
içine ederdin
hırs namluya girerdi gözlerinin ferinden
kaçmaya meyilli
sonsuzluk menzili
ve yedeğindeydi ellerim
öyle ki....
muallâ sana rastlasa sevgili
hatırlatır batan geminin farelerini
adın gözde'si gönlün
sözün öznesi ömrün
çok olur gibiyim
:::::::::::::::::::::::::::::::
Şair dostum,
Sizin de çok yakinen bildiğiniz ve aşina olduğunuz gibi, şair ufkumuzun vazgeçilmez mefkuresi ve başımızın savdası olan şiirin bir iç yapısının yanında bir de o iç yapıyı belirli bir şekle ve kalıba sokan dış yapısı vardır.
Şiirin iç yapısı, şairinin duygularının şekillendiği, iç dünyasının dış dünyaya tezahür ettiği ve dizelerle vücut bulduğu engin kelimeler hazinesidir.
İşte bu engin kelimeler hazinesi dış yapısı ile beraber bir şekle girip kemale ererek, mısralarda, dörtlüklerde kısacası şiirin kendisinde arz-ı endam eder yani o şiir güzeli görücüye çıkar.
Şiir mefhumuna giden bu yolda yürürken şiir güzelini okuyan ve onunla hemhal olan her bireyin onu farklı cihetlerle değerlendirdiğini, tabiri caizse '' keseri hep kendine doğru yonttuğunu '' müşahede ederiz. Bu da kanaatimce doğru bir vakadır. Çünkü okuyucu az çok kendini o dizelerde bulur, diğer bir deyişle kendini okumuş olur. Nasıl ki şiir içeriğinin idrak edilmesi her okuyana göre değişiklik arz ediyorsa, bu şiirlerin banileri şairler için de şiir mefhumunun tariflerinin değişiklik göstermesi yani farklı şiir tariflerinin olması bana göre gayet normaldir.
Size izlediğiniz bu aydınlık şiir yolunda başarılarınızın devamını dilerken, o güzel gönlünüzün derinliklerinden gelen enfes duygularla nice güzel eserlerin altına imzanızı atmanızı can-ı gönülden temenni ederim.
En kalbî selam ve hürmetlerimle...
.
Bu şiir ile ilgili 15 tane yorum bulunmakta