Hukuk merhametin değil, adaletin aracıdır
Adalet güçlünün değil, mazlumların ilacıdır
Adalet emirle değil, vicdan ile dağıtılır
O vicdan ki kıldan ince, kılıçtan da pek keskindir
Adaletin kuralları, her kes için geçerlidir
Adalet mülkün temeli, haktan yana hak dağıtır
Haktan yana hak dağıtmak, temel hukuk kuralıdır
Temel hukuk kuralları, doğruların yanındadır
Doğrulardan yana olan, yanlışlardan bertaraftır
Yanlışlara taraf olan, batıl yola hizmetkârdır
Batıl yola hizmetkârlar, hem zalim hem şarlatandır
Zalim ile şarlatanlar, zulm ile âbad olandır
(Zulm ile âbad olanın, akıbeti hep berbattır(hüsrandır))
Zulüm karşılıksız kalmaz, elbette cezası vardır
İlâhi bir adalet var, o da Hakk'ın katındadır
Kullar beşer şaşar ama, şaşmaz olan bir Allah'tır
NOT: “Adalet mülkün temelidir” sözüyle kastedilen şey şudur: “Devletin veya düzenin esası adalettir.”
22 Şubat 2014 - Ankara
Cemalettin TuranKayıt Tarihi : 24.2.2014 22:13:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
-NOT: Bu şiire konu Memur-Sen Başkanı Sayın Ahmet Gündoğdu beyin 20 Şubat 2014 tarihinde Ankara ATO Congresium'da düzenlediği "Büyük Türkiye Buluşması" Medeniyetimiz, İnsan, Demokrasi ve Şehirlerimiz" adlı programında konuşmalarından esinlenerek yazılmıştır. -Şiirdeki bazı sözler ise; 1-) "Hukuk merhametin değil, adaletin aracıdır" Ahmet Gündoğdu. 2-) "Zulm ile âbad olanın, akıbeti berbat olur" Ziya paşa. 3-) "Adalet mülkün temelidir" sözü ile ilgili olarak; Gazeteci-yazar Sayın MUSTAFA ARMAĞAN'ın 10 Şubat 2013 tarihli bir gazete yazısından alıntıdır. Yazının bir bölümünde ise; "Adalet mülkün temelidir" sözü kesin olarak Hz. Ömer’e aittir. Üstelik de yanlış bir çeviri... Sözün Arapça aslı “El-‘adlü esâsü’l-mülk”tür Türkçede ‘mülk’ kelimesi “Mahkeme kadıya mülk değil” deyiminde olduğu gibi genellikle taşınmaz (gayrimenkul) anlamında kullanılır. Oysa Arapçada devlet, düzen, ülke, egemenlik, iktidar, saltanat anlamlarına da gelir. Dolayısıyla “Adalet mülkün temelidir” sözüyle kastedilen şey şudur: “Devletin veya düzenin esası adalettir.” ‘Esas’ kelimesi için seçilmiş olan ‘temel’ de yanlış bir karşılıktır. Bir devletin adalet temelinde kurulmuş olması önemli ama adalet sadece devlet binasının temel kısmında bulunmaz ki! Sözün sahibi olan Hz. Ömer’in anlayışına göre adalet bir devletin temelinde olduğu gibi çatısında da, yani her zerresinde vücut bulmalıdır. Temelinde adalet olup da çatısında zulüm yaşanırsa o binada adaletin varlığından söz edilebilir mi? KAYNAK: MUSTAFA ARMAĞAN
TÜM YORUMLAR (1)