Teni buğdaysı diyorsun başak gibi boyu
Ahmet ağabey bahsettiğin kadın yoksa bu mu
Bir kadın taşındı ki, afyonlu mahalleye
Kurduğum hayaldi düştü gözlerime
Yok böyle bir şey ne yazsan anlatılmaz
Haklıymışsın üstat ne yazmışsan hepsi az
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Devamını Oku
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Sevgili Suat,cok israr ettin madem; al sana bomba!
Siirinin temasi cok hos, dedim ya, Esin Peri'n seni cok seviyor, kayiriyor ama, sen de, cok guzel ve sadik bir kadinin capkin kocasi gibi duruyorsun. Esin Peri'ne vefali olmani oneriyorum sana.
Cok istedigin elestirime (ukalaliligima) gelince;
Once, ille de uyak olsun, ses uyumu olsun diye olmaz kelimeleri koyuyorsun misralarina ( bunu ozel mesajlasmamizda da tartismistik, orneklemelerini ikimiz de biliyoruz 'Dis Izleri'nden)
Sana onerim, bulundugun civarda tas yapi varsa, git gozle iyice, benim bilgilerime gore Ermeni ustalari cok iyiymis tas yapilar konusunda, o binlardan bulursan onunde otur bak ,saatlerce bak ama. Gozlerinle gorduklerin, gonlune isleyene kadar bak lutfen. O taslarin ham hallerini hayal et, nasil kaba saba sekillerde yigilmislardir o insaat mahalline once, ve duvar olduktan sonra, o kaba sabaligin nasil estetige donustugune bak, bir cocuk gibi sasiracaksin inan. Bir tek cikinti yoktur o duvarda, oysa o taslarin tumu girintili, cikintili bir yigindi oncesinde. Onlari eline alan kisi, sabir, ozen ve ustaligi ile, dumduz bir duvara donusturmustur o kabaligi.
Sen de misralarini dizerken, o ustalarin ellerine birer birer almalari gib tasi, kelimeleri aliyorsun, ve yerlestiriyorsun siir yapina. O ustalar, tasi eline alir, evirir, cevirir ve ' dusler' once, bu tas buraya konunca nasil bir goruntu verecek, koymadan dusler onu, en iyi dusu kuran da , en iyi duvarci ustasi olur zaten.
Benim gordugum, sen kelimelerini eline alinca, yeteri kadar duslemiyorsun, ortaya gelecek tas var, kose tasi var, bir de dolgu amacli konani var, eline alinca anlaman gereken. Siiri dizerken de her kelime , her yere uymuyor iste, hele ki kose tasi olacak kelimeleri alip, dolgu yaparsan, yazik edersin kelimene, dolgu tasini da koseye oturtursan, kendine yazik olur.
Bir kac ornek gostermeme izin ver lutfen;
'Güneşi bilirdim bir, bir de susuzluk yakar,
Allak bullak oldum inan, idollerim tarumar! '
Gunes ile ates olsaydi daha uyardi gibi, bir isim -bir sifat yerine
.Ardindan gelen misrada yine ayni sey; ' durusu bir melek , bakislari seytan' olabilirdi.
Yoruldum inan Suat, durma yerindeyim, ukalaligin da bir sonu var degil mi?
Tez elden git bir tas yapi bul,
onunde uzun uzun dur
ister dediklerimi dusun,
ister al kafani vur.
Sevgiyle kal
Kamil
Lise yıllarımdan beri her okuduğumda beni öok etkileyen bir şiirdi FAHRİYE ABLA şiiri. Sizin kaleminizde ve yorumunuzda da güzel durmuş. Yüreğinize sağlık diyorum
muhteşem !siz nöbette olduktan sonra Ahmet muhip ağabeyiniz eminim rahat uyuyacaktır.sağlılklı ve uzun bir nöbet dilerim ,nöbet sayfanızı sık sık takib edeceğim.teşekkürler.
o güzel yüreğinizi kutluyorum. sevgi ve saygılarımla
Ahmet Muhip Dranas'a yapmış olduğunuz bu güzel nazireyi yürekten kutluyorum.
Mükemmel ötesi satırlarınızla en az AHMET MUHİP DRANAS üstada fark atacak yeni bir FAHRİYE ABLA mısralarını büyük bir hazla okudum. Kaleminize sağlık. Kutlarım..Ferah YILMAZ-dağarcık
Daha önce okudum..olsun..
Çok güzel gerçekten..akıcı , güzel, heyacanlı..
Sevgiler Hiç Eksilmesin
vayyyy
analar neler doğuruyor
Allaha emanet olasın gardaş
iyi de s en neden yoksun
KÖYLÜ ŞAİRLER grubunda ablamadım
antolojimize katkın olacak muhakkak
elbette on kerre tam puan (8)
Ahmet Muhip'i çok severim. Yakaladığın noktalarla güzel bir şiir olmuş. Öğretmen öğrencisine her zaman ' daha çok çalış...' der. Yazım hatalarına dikkat etmelisin, bu çok önemli.
Ahmet Muhip Dıranas ne derdi bilmiyorum dizelerinize ,bunu öğrenmemiz mümkün değil malesef ;)
Emeğinize sağlık Suat bey..
Bu şiir ile ilgili 70 tane yorum bulunmakta