Karşılarında Bulur
Allaha inanç ve teslim oluştadır, insanlığın kurtuluşu.
Bu kurtuluştan kaçanlar da, karşılarında bulur mahvoluşu.
Berlin, 7 Ağustos 2011.
..
Yeni inanç edinir insan
Anlamsızca hayatından
Şaşkınca mantık kurar
Arzularına yenilmiş
Mantığı ters çevrilmiş
Der, inancım kalbimde
Aramayın eylemimde
..
Öksüzlüğü Yok Eder
Kendini öksüz eder, evreni 'Sahipsiz' sanan.
Öksüzlüğü yok eder, Allah'a inanç ve iman.
Berlin, 16 Eylül 2007.
..
Barislar Ölmez Ahirete Inanc Varsa
Insanin ölümlülügüne delildir, ölenlerin ölümü.
Ebedilik isteyen, diriltmelidir; âhiret imanini.
Berlin, 6 Temmuz 2007.
..
Aslında başörtüsünün toplum kurumcu işlevi burada bitmiyor. Ama konumuz bu değil onun için tarihi gelişmesine değinmeyeceğim. Burada şunu da belirteyim. Doğan çocuğun toteme ait velayeti şiddetli tartışmaları ön görüyordu. Doğan çocuklar baba belli olmadığından tapınakta kaldı. Kutsal doğumla doğan bu çocuklar ileride hem tapınak görevini yapar oldular hem din adamları sınıfının doğmasını ortaya çıkardılar (leviler gibi) . Tapınak sembolizmi iki etnik grubu kardeşleştirerek ittifak içine sokmuştu.
Toplumsal ittifaklar ve toplumsal yapılar yavaş yavaş hale yola konduktan itibaren köleci toplumların ortaya çıkması ile örtülülük yine bir tanım ve statü değişmesi ortaya çıkardı. Kimi yerde hür kadın erkek efendiler açık giyinip, asla başlarını örtmezlerken, baş açıklığı toplumsal özgürlük kimliğinizi belirtiyordu. Köleler ise başları kapalı gezerek kölelik kimliğini takınıyorlardı. Bir köle açık giyindiği zaman suç işlemiş oluyor ve öldürülüyordu. Siz Uruk ya da Babil kenti sokağına çıktığınızda, kimin hür, kimin, köle olduğunu bu kafa kâğıdından tanıyordunuz. Daha sonraları bu kimliğin hileci kullanımından doğan, yanıltmalarını en aza indirmek için kölelere damgalar da vurulmaya başlandı.
Gerek Hamurabi kanunlarından, gerek Tevratın Yakup peygamberin gelini olan Rebekanın meselelerinin anlatılarında, başörtüsü kullanmanın, üçüncü bir anlam evresini görüyoruz Ki Rebeka kayın atasına kızar. Başını örter, Enam kapısına gider. Orada hile ile kayın atası ile yatar. Bu olay, o günün sosyal konjonktüründeki, sıradan bir sosyal vakayı adiceden olan olayı, anlatmaktadır. Yani Tevrat bu olayı övme ve yermenin içinde değildir. Sadece aktüel olanı, aktüel çevrenin bildiği bir yaşam şeklini çevrenin bildiği şekilde anlatıyordu. Tevrat yaklaşık M.Ö. 1200lerde tebliğ edildiğine göre; M.Ö 1900lerle M.Ö.1200ler aralığındaki bir zaman dilimi içinde İsrail toplumunda sokak kadınları, kapalı giyinip, kendilerinin çevreye tanıtımını bu şekilde gösterebiliyorlarmış. Başörtüsü bir sosyal yaşantının kuralı olmuştur. Hiçbir yerde, hiçbir olay, bir türden gelişmez. Okur bunu bile.
İslam dini de, içine doğduğu toplumunun yaşantısında da köleler asla örtünemezdi. Hürlük belirtisi olacaktan kadınlar ve erkekler örtünürdü. Bir kölenin kefiye giymesi olanaksızdı. Bu onun için ölüm demekti. Bir köle kadın Müslüman da olsa, açık giyinirdi. Kadın kölelerin göğüsleri dahi açıkta olabiliyordu.
..
Bu Güce Sahipsen
Atom ve nükleerden daha kuvvetlidir, inanç gücü.
Bu güce sahipsen, mağlup edebilirsin süper gücü.
Berlin, 7 Ekim 2007.
..
Onun Tam Karşılığı
Bedavaya sahip olduğunu sanma, sendeki varlığı.
Allah'a inanç ve teslim olmaktır, onun tam karşılığı.
Berlin, 14 Mayıs 2012.
..
Bozuk İnançsa
Haksızlık işlemekle bozulur, Allah'a inanç.
Bozuk inançsa, getirmez sana cennetlik kazanç.
Berlin, 20 Eylül 2012.
..
O Da
Tanrınız tektir ey insanlar, dininiz de tektir.
O da; tek Tanrı'ya inanç, bir de teslimiyettir.
Berlin, 23 Ekim 2012.
..
Kurtarmalısın Geleceğini
"Niçin buradayım" diyorsan eğer; "geleceğini kurtarmak için"dir bunun cevabı.
Düşmek istemezsen cehenneme; inanç ve teslimle Allah'a, kazanmalısın cenneti.
Berlin, 8 Mart 2013.
..
Satılığa Çıkarılmıştır Cennet
Âhiret alış verişindedir insanlar, şu geçip gitmekteki dünyada.
Satılığa çıkarılmıştır cennet, inanç ve ibadet karşılığında.
Berlin, 2 Nisan 2013.
..
Evrenin Anahtarı
Allah'a inanç ve bilgi birliğidir, evrenin anahtarı.
Bu anahtarla açılır, evrenin tüm kilitli kapıları.
Berlin, 23 Mayıs 2013.
..
En Üstün İnsan
Bir Allah'a inanıp O'nun hesabına iyilikçi olandır, en üstün insan.
İnanç ve iyiliği olmayan da; ya bitkidir, ya hayvan; ya cindir, ya da şeytan.
Berlin, 12 Şubat 2014.
..
Şeytana Döner İnkârcı İnsan!
İnanç ve iyilikçiğiyle, gerçek insan olur insan.
İnkârcılığıyla da hayvanlaşır, şeytana döner insan!
Berlin, 21 Ocak 2009.
..
En Büyük Çirkinlik
En çirkinleri dahi güzelleştirir, Allah'a inanç ve iyilikçilik.
Bu güzelleştiriciye sahip olmayansa, kazanır en büyük çirkinlik.
Berlin, 13 Ağustos 2009.
..
İnsanlık İsteyen
İnsanlaşma olmaz, dinsel inanç olmadan.
İnsanlık isteyen, ders almalı Kur'andan.
Berlin, 28 Ağustos 2009.
..
Doğruluk
Haklı, adaletli ve namuslu olmaktadır doğruluk.
Allah'a inanç ve teslimle de bu, kazanır dayanak.
Berlin, 5 Ocak 2011.
..
Yoksa Kayıptasın!
İnsanı imtihan etmek için yaratılmıştır, ölüm ve hayatın.
İnanç ve iyilikte birinci olmaktır görevin, yoksa kayıptasın!
Berlin, 27 Şubat 2011.
..
İnanç ver bize, sana inandık diyelim
Sabır ver, acılara katlandık diyelim
Sonunda bize öyle bir mutluluk ver ki,
Mutluluktan bıktık ve usandık diyelim.
..
Taklitte papağanı geçti günah işlemekte
Şeytanın teşvikiyle İslamı hep dişlemekte.
Eşref İNANÇ
Cahit TELKÖK kardeşime teşekkürler
..